[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Način izvajanja učne ure pri pouku likovne vzgoje na razredni stopnji osnovne šole

Ana Potokar (2013) Način izvajanja učne ure pri pouku likovne vzgoje na razredni stopnji osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (13Mb)

    Povzetek

    V prvem delu diplomskega dela opredeljujemo pouk likovne vzgoje na razredni stopnji. Znotraj tega namenimo pozornost učnim ciljem in različnim načinom izvajanja pouka likovne vzgoje. Glede na izhodišča za zasnovo likovnega problema podrobneje predstavimo načine izvajanja učne ure po učnih korakih. Poudarimo pomembnost prepleta teoretične in praktične dejavnosti med učno uro, saj vplivata na razvoj učenčevih likovnih sposobnosti, spretnosti in znanj. Obravnavamo vplive na učenčeve dosežke in uspešnost v motivaciji, aktivnosti, ročni spretnosti, razumevanju likovnih pojmov in izvirnosti v likovnem izražanju. Drugi del diplomskega dela vključuje likovni nalogi, ki se razlikujeta v izhodišču za zasnovo likovnega problema, in analize učenčevih rezultatov. Izhodišče za zasnovo likovnega problema pri prvi likovni nalogi je likovni pojem, pri drugi pa likovni motiv. Ugotavljali smo, pri katerem načinu izvajanja učne ure so učenci bolj motivirani in aktivni, v katerem delu učne ure je največ zelo motiviranih in zelo aktivnih učencev, pri katerem načinu izvedbe učnega procesa so učenci izvirnejši, kakšne spretnosti kažejo pri izvedbi likovne tehnike in kakšno je njihovo razumevanje likovnih pojmov. Rezultati kažejo, da ni bistvenih razlik v motivaciji, aktivnosti, izvirnosti pri upodabljanju likovnih motivov, spretnosti uporabe likovnih materialov in razumevanju likovnih pojmov, temveč se med seboj razlikujejo le načini izvajanja učne ure. Ugotovili smo, da je bilo pri prvi likovni nalogi največ zelo motiviranih učencev v osrednjem delu učne ure, pri drugi likovni nalogi pa v uvodnem delu. Pri obeh likovnih nalogah je bilo največ zelo aktivnih učencev v uvodnem delu. Izoblikovani likovni izdelki učencev nakazujejo, da je večina učencev razumela likovne pojme, da so pokazali veliko domišljije in spontanosti pri oblikovanju ter da so pri izvajanju delovnih postopkov kazali pripravljenost za hitro in dosledno izvedbo naloge.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: likovna vzgoja, načini izvajana učne ure, izhodišče za zasnovo likovnega problema, vplivi na učenčeve dosežke, uspešnost učencev
    Število strani: 78
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tonka TacolMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9650761)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1515
    Datum vnosa: 19 Jun 2013 12:53
    Zadnja sprememba: 19 Jun 2013 12:53
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1515

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa