[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Žerjavinski potok - učilnica v naravi za biologijo in naravoslovje v osnovni šoli

Blaž Iršič (2013) Žerjavinski potok - učilnica v naravi za biologijo in naravoslovje v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    Slovenija ima sloves države z izjemno ohranjeno biodiverziteto in visokim deležem ozemlja, zaščitenega z omrežjem Natura 2000. To omrežje varuje območja, na katerih želimo ohraniti živalske in rastlinske vrste ter habitatne tipe, ki so v Evropi redki ali pa že ogroženi. Eno izmed takšnih je tudi Žerjavinski potok. Območje sem temeljito pregledal in raziskal, na njem opravil popis živalstva in rastlinstva, ter na podlagi učnih tem, ki jih zajema učni načrt biologije in naravoslovja v osnovni šoli, določil učne objekte. Anketa, ki sem jo izvedel v osnovnih šolah je razkrila, da si učenci želijo več pouka v naravi, saj je takšnega pouka premalo. Anketa je pokazala pomanjkljivo znanje in napačne predstave učencev o učnih temah, ki jih zajemajo učni objekti Žerjavinskega potoka. Območje Nature 2000 Žerjavinski potok je primerno za poučevanje predmetov biologije in naravoslovja v osnovnih šolah, kakor tudi za razvijanje odgovornosti do varstva narave pri osnovnošolcih. Na obravnavanem območju se prepletajo različni habitatni tipi, primerni za aktivni, izkustveni pouk v naravi, saj tam najdemo učne objekte, ki pokrivajo velik delež učnih sklopov in tem učnega načrta. Območje je potencialno primerno, da postane učilnica v naravi za biologijo in naravoslovje v osnovnih šolah. V ta namen sem izdelal preprost priročnik za učitelje, ki služi kot vodič po izobraževalnih poteh območja Nature 2000 Žerjavinski potok. Učenci bi tako dobili možnost za celostni pouk v naravi in se že zgodaj srečali z naravovarstveno tematiko ter tako lažje doumeli pomen ohranjanja življenjskih okolij (habitatov), zato da ohranimo vrste.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Žerjavinski potok, učilnica v naravi, učni načrt, aktivni pouk, izkustveni pouk, Natura 2000, naravovarstvo, priročnik za učitelje, osnovna šola, biologija, naravoslovje
    Število strani: 114
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Ivan KosMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9652297)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta
    ID vnosa: 1510
    Datum vnosa: 18 Jun 2013 10:50
    Zadnja sprememba: 18 Jun 2013 10:50
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1510

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa