[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Zgodnji razvoj komunikacije

Daša Popenko (2011) Zgodnji razvoj komunikacije. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Področje najzgodnejšega razvoja komunikacije je v slovenskem prostoru z vidika logopedije/surdopedagogike relativno neraziskano. V okviru najzgodnejšega razvoja komunikacije se v diplomskem delu omejujemo na prvo leto starosti, torej na obdobje novorojenčka in dojenčka. To obdobje zajema čas, preden otrok začne uporabljati govor. Morda je prav to razlog, da nekateri temu obdobju zmanjšujejo pomen - zlasti njegovo pomembnost z vidika vloge logopeda/surdopedagoga. To prepričanje nas vodi skozi pisanje in ga poskušamo s teoretičnim in praktičnim delom utemeljiti. Za področje logopedije in surdopedagogike je obdobje novorojenčka in dojenčka več kot samo pomembno, saj predstavlja osnovo za izgradnjo komunikacijskih sposobnosti otroka. Cilj diplomskega dela je primerjati stališča o prenatalnem in zgodnjem postnatalnem obdobju v povezavi z razvojem komunikacijskih sposobnosti med tremi skupinami strokovnjakov: skupino logopedov in surdopedagogov, skupino strokovnjakov s področja medicine (fizioterapevti, delovni terapevti, pediatri, pedopsihiatri) ter skupino strokovnjakov s področja družboslovno-humanističnih ved (psihologi, socialni delavci, pedagogi, specialni in rehabilitacijski pedagogi). V vzorec raziskave je vključenih 158 strokovnjakov, ki delajo/prihajajo v stik z otroki: 75 logopedov/surdopedagogov, 45 strokovnjakov družboslovno-humanistične stroke in 38 strokovnjakov medicinske stroke. Za namen raziskave smo uporabili vprašalnik s pet-stopenjsko Likertovo lestvico pomembnih lastnosti. Vprašalnik smo oblikovali na podlagi teoretičnega dela diplomske naloge (zgodnji razvoj komunikacije) in je avtorsko delo. Ugotovili smo statistično pomembno razliko v stališčih do razvoja komunikacijskih sposobnosti med logopedi/surdopedagogi in delavci družboslovno-humanistične stroke, medtem ko med logopedi/surdopedagogi in delavci medicinske stroke tega nismo mogli potrditi. Ugotovili smo tudi, da se stališča o zgodnjem razvoju komunikacje zaposlenih v šolstvu in zaposlenih v zdravstvu, ne glede na strokovni profil, statistično pomembno razlikujejo. Prav tako to velja znotraj skupine logopedov/surdopedagogov. Rezultati raziskave kažejo na močan vpliv na oblikovanje stališč o zgodnjem razvoju komunikacije glede na delovno mesto (zaposlitev v zdravstvu/šolstvu). Med logopedi/surdopedagogi in delavci medicinske stroke smo ugotovili statistično pomembne razlike v stališčih do predjezikovnih prediktorjev, medtem ko med logopedi/surdopedagogi in delavci v družboslovno-humanistični stroki tega nismo potrdili. Rezultati primerjav stališč glede aktivnosti, zmožnosti, dejavnosti, sposobnosti novorojenčka/dojenčka so pokazali statistično pomembne razlike med logopedi/surdopedagogi in strokovnjaki družboslovno-humanistične stroke, medtem ko med logopedi/surdopedagogi in strokovnjaki medicinske stroke rezultati teh razlik niso potrdili.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: zgodnja komunikacija, prenatalni razvoj, postnatalni razvoj, dojenček, novorojenček, logoped, surdopedagog
    Število strani: 95
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stanislav KoširMentor
    asist. dr. Damjana KogovšekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8895305)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 151
    Datum vnosa: 28 Sep 2011 12:13
    Zadnja sprememba: 25 Apr 2013 10:06
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/151

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa