[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Antioksidanti v kozmetičnih izdelkih - v kremah

Janja Lipušček (2013) Antioksidanti v kozmetičnih izdelkih - v kremah. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (2537Kb)

    Povzetek

    Kreme so kozmetični izdelki, ki jih vsakodnevno uporabljamo, da kožo oskrbimo s potrebnimi snovmi, da poskrbimo za njen čist, gladek in elastičen videz, da jo zaščitimo pred zunanjimi škodljivimi vplivi ter posledično obvarujemo pred procesom staranja. Farmacevtski in kozmetični lobiji nas skušajo ob podpori marketinga prepričati k uporabi množice kozmetičnih izdelkov, ki naj bi bili najboljši za nego naše kože zaradi vsebnosti specifičnih snovi npr. hialuronske kisline, kolagena, liposomov, antioksidantov, itd. Kozmetična industrija nenehno raziskuje in odkriva nove učinkovite formule, ki prinašajo uporabnikom "čudežne" rezultate, velikokrat pa se zdi, da je navajanje vsebnosti izbranih sestavin predvsem marketinško orodje za zvišanje prodaje izdelkov. Tako se poraja vprašanje, ali so izdelki res tako učinkoviti, kot obljublja marketing? Ali obstajajo razlike v sestavinah in po vsebnosti antioksidantov med tipi krem glede na namen? Na omenjena vprašanja, povezana z vsebnostjo antioksidantov v kremah, sem skušala odgovoriti v prvem delu diplomske naloge, kjer sem eksperimentalno določala celokupno vsebnost antioksidantov v kozmetičnih izdelkih – v kremah različnih tipov ter kritično primerjala in ovrednotila rezultate glede na zastavljene hipoteze. Za namen eksperimentalnega dela s kozmetičnimi izdelki sem prilagodila in optimizirala v literaturi opisano metodo za spektrofotometrično določanje antioksidantov, ki je bila opisana predvsem za uporabo na primerih prehranskih izdelkov. Na primerih krem za obraz, ki smo jih vključili v raziskavo, smo ugotovili, da marketinško oglaševanje pogosto ni odraz rezultatov eksperimentalno določenih vsebnosti antioksidantov. Tudi cena ni povezana z vsebnostjo antioksidativnih učinkovin proizvoda. Pokazalo se je, da je visoka vsebnost antioksidantov značilna za določene brande, pri katerih imajo različne vrste krem visok antioksidativen potencial. Raziskavo bi lahko v nadaljevanju razširili z večjim vzorcem krem, z uporabo različnih vrst ekstrakcij, širšim naborom ekstrakcijskih topili ter z vzporednim merjenjem celokupne antioksidativne aktivnosti z različnimi metodami (npr. ciklična voltametrija, ORAC,..). Drugi del del diplomske naloge predstavlja prenos ideje v šolsko prakso, pri čemer sem zasnovala dvodnevni naravoslovni dan, v okviru katerega se bodo dijaki seznanili s pomenom antioksidantov, predvsem v kozmetiki in hrani.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: kozmetični izdelki, kreme, mazila, prosti radikali, antioksidanti, spektrofotometrično merjenje, antioksidativna aktivnost, vitamin C, jodometrična titracija
    Število strani: 77
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Vesna Ferk SavecMentor
    doc. dr. Borut PoljšakSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9623881)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Biotehniška fakulteta, Naravoslovnotehniška fakulteta
    ID vnosa: 1504
    Datum vnosa: 12 Jun 2013 11:39
    Zadnja sprememba: 12 Jun 2013 11:39
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1504

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa