[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vključevanje romskih učencev v osnovno šolo

Eva Banfi (2013) Vključevanje romskih učencev v osnovno šolo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1467Kb)

    Povzetek

    Romi so etnična skupina, ki se skozi zgodovino pogosto srečuje z zatiranjem, s preganjanjem, z zasmehovanjem in izključevanjem. Zaradi drugačne kulture in načina življenja, se pogosto tudi danes srečujejo z izključevanjem na področju izobraževanja, zaposlovanja, zdravstva in stanovanjskem področju. Skozi zadnja leta se položaj Romov s sprejetjem krovnega romskega zakona in Nacionalnega programa ukrepov za Rome sicer izboljšuje, kljub temu pa ostaja veliko vprašanj, potrebnih dodatne obravnave. Posebno področje, potrebno obravnave, je vzgoja in izobraževanje romskih otrok. Njihova kulturna drugačnost, nepoznavanje jezika, neskladje primarne in sekundarne socializacije, nižji socialno-ekonomski status, skupaj s predsodki in z diskriminacijo večinskega prebivalstva, predstavljajo težave v šolanju otrok, ki se včasih zdijo skoraj nepremostljive. Raziskave kažejo na velik izpad romskih učencev iz osnovne šole, ki je posledica sočasnega vpliva različnih dejavnikov, od diskriminacijskega odnosa prosvetnih oblasti, do nizkega socialno-ekonomskega standarda staršev, revščine, socialne in fizične izključenosti staršev in podobno. Poleg težav, s katerimi se ob vstopu v šolo in novo kulturno okolje soočajo romski učenci, se s podobnimi težavami ob delu z njimi soočajo učitelji. Smernice za delo z romskimi učenci so namreč napisane na zelo splošni ravni, zaradi česar učiteljem ne prinašajo posebnih nasvetov oziroma navodil, kako ravnati v vsakodnevnih šolskih situacijah. Ob tem je žal velikokrat poudarjeno predvsem prilagajanje standardov romskim učencem, ni pa poudarka na njihovih sposobnostih in spoznavanju romske kulture ter jezika. V teoretičnem delu naloga prikazuje položaj romske skupnosti v Sloveniji ter pregled vzgoje in izobraževanja romskih otrok v zgodovini in danes. Ob koncu se na kratko dotaknem tudi dela z učenci tujci ter priprave individualiziranih projektov pomoči ter individualnih programov za učence z učnimi težavami. V empiričnem delu naloge je prikazana študija primera vključevanja treh romskih učencev, ki so hkrati učenci tujci, v slovensko osnovno šolo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Romi, pravni položaj Romov, vzgoja in izobraževanje romskih otrok, izobraževanje učencev tujcev
    Število strani: 119
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Bojan DeklevaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9632073)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1453
    Datum vnosa: 22 Maj 2013 09:01
    Zadnja sprememba: 22 Maj 2013 09:01
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1453

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa