[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Usposobljenost učiteljev za diferenciacijo pri učencih s posebnimi potrebami

Karmen Dervarič (2013) Usposobljenost učiteljev za diferenciacijo pri učencih s posebnimi potrebami. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (541Kb)

    Povzetek

    Integracija in inkluzija sta procesa vključevanja učencev s posebnimi potrebami v redne skupine vrtcev ali šol. Omogočata, da se vključujejo v vzgojno-izobraževalne ustanove vsi učenci s svojimi individualnimi značilnostmi, posebnostmi, interesi. Glede na različne sposobnosti, zmožnosti, interese učitelj diferencira in individualizira učno delo. Posebno obravnavo v razredu zahtevajo učenci s posebnimi potrebami, ki so vključeni v izobraževalni program z dodatno strokovno pomočjo. Njihove posebnosti in primanjkljaji zahtevajo še dodatne prilagoditve, kot so: prilagojena obravnava nove učne snovi, prilagojena učna gradiva in prilagojeni učni materiali, prilagoditve v načinu in obsegu ocenjevanja znanja, domače naloge. Pri tem pa je potrebno upoštevati tudi pogoje, ki jih imajo učenci v inkluzivni šoli. Velikokrat se znajdejo v stiski učitelji, ki ne poznajo učenčevih posebnih potreb, njihovih sposobnosti in posledično ne zmorejo zagotoviti pogojev za uspešno delo teh učencev. Namen empirične raziskave je bil ugotoviti usposobljenost učiteljev za izvajanje diferenciacije in individualizacije pri učencih s posebnimi potrebami. Za namene raziskave smo oblikovali anketni vprašalnik za učitelje. V raziskavi je bila uporabljena kvantitativna metodologija. Statistična obdelava je bila narejena s program SPSS. Raziskovalni vzorec je zajemal 70 učiteljev iz osnovnih šol. Podatki so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati raziskave kažejo, da učitelji učencem s posebnimi potrebami najpogosteje prilagodijo čas, ocenjevanje znanja in ponavljanje. V raziskavi smo ugotovili tudi, da se je večina učiteljev pripravljena dodatno strokovno izobraževati na področju poznavanja značilnosti učencev s posebnimi potrebami in prilagajati pouk učencem s posebnimi potrebami.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: integracija, inkluzija, učenec s posebnimi potrebami, diferenciacija, individualizacija, učitelj, usposobljenost
    Število strani: 76
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    izr. prof. dr. Janez VogrincSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9631561)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1451
    Datum vnosa: 22 Maj 2013 08:59
    Zadnja sprememba: 14 Nov 2015 07:43
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1451

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa