[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spoznavanje geometrijskih teles, likov in črt v predšolskem obdobju

Veronika Hribar (2013) Spoznavanje geometrijskih teles, likov in črt v predšolskem obdobju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1307Kb)

    Povzetek

    Otrok se v vsakdanjem življenju skoraj na vsakem koraku srečuje z matematiko in geometrijo, zato je pomembno, da se ga že v predšolskem obdobju začne seznanjati z ustreznimi in njemu prilagojenimi vsebinami. Otrok se le-teh vsebin uči skozi lastno izkušnjo, zato je zelo pomembno, da vzgojitelji upoštevamo otrokove izkušnje, predznanja in nenazadnje njegove interese in potrebe. Izkušnje si pridobiva vsak dan, zato je pomembno, da vzgojitelji gradimo prav na teh izkušnjah. Področje matematike zajema več vsebin, med kateri se nahaja tudi geometrija. Otrok izkušnje z oblikami in črtami pridobiva predvsem z lastno aktivnostjo, ki vključuje igro in načrtovane ter nenačrtovane dejavnosti. Izkušnje z geometrijski telesi, liki in črtami otrok dobi tako, da z njimi manipulira in jih spoznava na sebi lasten način. Van Hiele pravi, da so za učenje pojmov iz geometrije pomembne predvsem izkušnje in manipulacija s predmeti, medtem ko Piaget zagovarja, da učenje pojmov iz geometrije poteka postopoma, bolj pomembna je starost in ne le izkušnja. Van Hiele je zavrnil pristop od lika k točki, saj pravi, da je ta pristop v nasprotju z izkušnjami otrok. V svojem empiričnem delu sem uporabila pristop "od telesa k točki". Otroci so ob načrtovanih dejavnostih v okviru enomesečnega učnega pristopa spoznavali lastnosti geometrijskih teles, likov in črt ter postopoma prehajali iz večjih dimenzij na manjše. Začeli smo s spoznavanjem tridimenzionalnih oblik, kot so telesa, nadaljevali z dvodimenzionalnimi, kot so liki, in končali z enodimenzionalnimi oblikami, kot so črte. Otroci so skozi načrtovane dejavnosti napredovali v znanju, kar sem ugotovila s preverjanjem znanja pred in po učnem pristopu. Rezultati raziskave so me zato spodbudili, da bom kot bodoča vzgojiteljica v vsakodnevne dejavnosti v vrtcu čim več načrtovano in ne le spontano vključevala matematiko in geometrijo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: matematika v vrtcu, geometrija, geometrijska telesa, liki in črte, igra, načrtovane dejavnosti
    Število strani: 89
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana Hodnik ČadežMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9626953)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1440
    Datum vnosa: 21 Maj 2013 08:37
    Zadnja sprememba: 21 Maj 2013 08:37
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1440

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa