[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Sodelovanje vrtca s starši – primer Angelinega vrtca

Ema Benec (2013) Sodelovanje vrtca s starši – primer Angelinega vrtca. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (588Kb)

    Povzetek

    Sodelovanje vrtca s starši ni lahka naloga, je pa dragocena, tako za starše kot za vzgojitelje. Vedno mora potekati na ravni medsebojne podpore in bogatitve v smeri uspešnega razvoja otroka. Najpomembnejše pri tem je topel človeški odnos, iskrena komunikacija in usposobljenost, kar je treba tudi ves čas nadgrajevati. Na teoretični ravni sem predstavila vpetost otroka med družino in vrtec. Nato sem pisala o pomenu sodelovanja vrtca s starši. Izpostavila sem tudi načela, metode in oblike sodelovanja s starši ter medosebni odnos in komunikacijo. Sklepni del teoretičnega dela je bil namenjen predstavitvi Marie Montessori, njene pedagogike, še posebej področju sodelovanja s starši. Predstavila sem tudi Angelin vrtec in oblike, preko katerih se lahko starši vključujejo v življenje in delo v vrtcu. Osrednji problem dela se je nanašal na sodelovanje vrtca s starši otrok, ki obiskujejo Angelin vrtec. Namen je bil s kvalitativno raziskavo ugotoviti, kakšne ovire se pojavljajo pri sodelovanju, pričakovanja staršev in strokovnega osebja, oblike, ki jih vrtec ponuja in odzivnost staršev na pobude vrtca ter raziskati, kakšen pomen ima sodelovanje za vse vključene in do kolikšne mere je to sodelovanje uspešno. Podatke sem pridobila s pomočjo intervjujev s trojimi starši in strokovnim osebjem (dve vzgojiteljici in ravnateljico). Pridobljene ugotovitve nudijo nove priložnosti za napredek in razvoj sodelovanja s starši. Sodelovanje ima po mnenju vseh intervjuvanih oseb visok pomen. Menijo, da je sodelovanje uspešno, saj se vsi trudijo za odprto komunikacijo in dobre medosebne odnose. Pri graditvi uspešnega sodelovanja je temeljno zaupanje, ki ga je potrebno vzpostaviti že v začetku uvajanja otrok. Soočajo se s številnimi ovirami, od različnih pričakovanj do pomanjkanja časa in neskladnosti z vzgojnim pristopom doma in v vrtcu. Sprotno obveščanje in reševanje težav so temeljna pričakovanja staršev, strokovno osebje pa si želi predvsem zaupanja staršev in njihovo aktivno sodelovanje. Vrtec v svojem programu nudi raznolike oblike sodelovanja preko katerih se starši vključujejo v proces soustvarjanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: starši, vrtec, vzgojitelj, sodelovanje, oblike sodelovanja, pedagogika Montessori
    Število strani: 98
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Olga Poljšak ŠkrabanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9627977)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1438
    Datum vnosa: 18 Maj 2013 08:04
    Zadnja sprememba: 18 Maj 2013 08:04
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1438

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa