[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča (bodočih) razrednih učiteljev in učiteljic do homoseksualnosti in njene obravnave pri pouku

Tjaša Ogulin (2013) Stališča (bodočih) razrednih učiteljev in učiteljic do homoseksualnosti in njene obravnave pri pouku. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1937Kb)

    Povzetek

    Homoseksualnost in njena obravnava v vzgojno-izobraževalnem procesu sta v zadnjih letih predmet številnih razprav tako strokovne kot tudi laične javnosti. Mnogi menijo, da gre za moralno sporno temo, saj so istospolna partnerska razmerja in mavrične družine še vedno –kljub številnim raziskavam, ki dokazujejo nasprotno – pogosto interpretirani kot »nenaravni«, nenormalni, celo deviantni in zato ogrožajoči za otroke. Nestrpnost do gejev in lezbijk se kaže v obliki negativnih stališč, predsodkov in stereotipov, ki s svojo reprodukcijo ohranjajo heteronormativnost v družbi. Hkrati istospolno usmerjeni ostajajo nevidni na večini družbeno relevantnih področij – tudi na področju vzgoje in izobraževanja, kar se kaže v: odsotnosti oziroma pomanjkanju učnih ciljev, povezanih z (isto)spolno usmerjenostjo, v učnih načrtih; neustrezni strokovni usposobljenosti učiteljev in učiteljic za obravnavo omenjene tematike; pomanjkanju predpisov za preprečevanje homofobije v šolah. Glavni cilj empiričnega dela diplome je bil preveriti, kakšna so stališča (bodočih) učiteljic oz. učiteljev do homoseksualcev in do obravnave teme homoseksualnosti v šoli. Podatki, pridobljeni s pomočjo Likertove lestvice stališč, kažejo, da so stališča 210 vprašancev do homoseksualnosti in njene obravnave pri pouku večinoma pozitivna. Analiza je pokazala, da so stališča neodvisna od velikosti kraja bivanja, medtem ko se pojavljajo pomembne razlike pri nekaterih trditvah glede na spol, starost, izkušnje s homoseksualci, spolno usmerjenost, strokovni naziv ter staž na področju vzgoje in izobraževanja. Bolj pozitivna stališča izražajo moški, vprašanci, stari med 25–30 let, tisti, ki že imajo izkušnje z geji/lezbijkami, neheteroseksualno usmerjeni ter učitelji in učiteljice s krajšim stažem. Primerjava stališč razrednih učiteljev/učiteljic ter študentov/študentk do homoseksualnosti je pokazala statistično pomembne razlike le pri 2 trditvah od 34, pri čemer so večjo strpnost pokazali slednji. Dobri dve petini učiteljev in učiteljic menita, da imajo na šoli dovolj podpore (predvsem s strani vodstva šole), ko gre za obravnavo teme homoseksualnosti pri pouku. Najbolj priljubljeni pripomočki oziroma načini za poučevanje so: otroška in mladinska literatura; pogovor o tem, kaj učenci že vedo in kaj jih še zanima; razlaga; pogovor ob fotografijah in slikah. Mnenja o tem, v katerem razredu začeti z obravnavo teme homoseksualnosti, so deljena, vendar pa je spodbudno dejstvo, da jo največ (18 %) vprašancev umešča že v predšolsko obdobje. Velika večina (dobrih 94 %) vprašancev meni, da tekom študija niso pridobili dovolj znanja za poučevanje teme homoseksualnosti pri pouku, zato je nujno poskrbeti za spremembe na področju izobraževanja in strokovnega izpopolnjevanja (bodočih) učiteljev in učiteljic.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: homoseksualnost, stališča, gej, lezbijka, mavrične družine, heteronormativnost, predsodki in stereotipi, razredni učitelji in učiteljice, študentke in študenti razrednega pouka, homofobija
    Število strani: 103
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Irena LesarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9627721)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1437
    Datum vnosa: 18 Maj 2013 08:03
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 12:34
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1437

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa