[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Bralna motivacija pri pouku v šoli

Simona Kavčič (2012) Bralna motivacija pri pouku v šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (5Mb)

    Povzetek

    Motivacija za branje vključuje enajst dimenzij ali prvin, ki se razvrščajo v tri skupine. Prva skupina združuje prepričanja o sposobnostih in učinkovitosti branja, ki vključuje naslednje dimenzije – lastno učinkovitost/kompetentnost, izziv in izogibanje dejavnosti. Druga skupina vključuje cilje in razloge za branje (notranje in zunanje). Dimenzije notranje motivacije so radovednost, zatopljenost in pomembnost branja. Dimenzije zunanje motivacijo pa so priznanje, branje za ocene in tekmovalnost. Tretja skupina pa se nanaša na socialni vidik branja, ki zajema socialnost in ustrežljivost. Motivacija za branje je dejansko večdimenzionalna in raznolika, zato ne moremo na splošno govoriti, da so učenci motivirani ali nemotivirani, ampak da so motivirani na različne načine in za različne bralne vsebine. Otroci se za branje odločajo tudi zaradi različnih motivov – bralnih užitkov, občutkov telesnega in duševnega ugodja. Prav učiteljevo poznavanje le-teh ter različnih dimenzij motivacije za branje so vir odločitve, kakšno spodbudo in strategije dela bo učitelj izbral za posameznega učenca, kar pa je ključnega pomena za ustvarjanje temeljev za razvijanje bralnih zmožnosti učenca. Učitelj v procesu razvoja zavzetega bralca poskuša uresničevati več ciljev – spobuditi interes, spodbuditi pozitiven odnos do branja, povečati bralne aktivnosti in bralne dosežke učenca, katerih končni cilj je bralno pismen učenec. Navezujoč se na mednarodno raziskavo bralne pismenosti PISA se je slovenska bralna pismenost v mednarodnem merilu zvišala s podpovprečne (raziskava leta 1991) do povprečne (raziskave v letih 2001, 2006). Bolj specifična raziskava v letu 2009 pa je pokazala, da so boljši dosežki učencev v šoli linearno povezani z veseljem do branja. Pozitivni učinki kakovostnih programov bralnih projektov po svetu in pri nas kažejo, da lahko šole s prijetnim spodbudnim bralnim okoljem ter z različnimi književnimi aktivnostmi in književnimi akcijami močno vplivajo na bralno motivacijo otrok. Eden izmed možnih načinov spodbujanja in razvijanja bralne motivacije na šoli je projekt Beremo skupaj, ki ga predstavljam v empiričnem delu. Projekt je bil vsako leto evalviran, pozitivni odzivi učencev in učiteljev ter doseženi cilji pa kažejo, da je bil uspešen in je postal del letnega delovnega načrta cele šole. V raziskovalnem delu predstavljam nivo bralne motivacije učencev na izbrani šoli; rezultati dela so v veliko pomoč pri razvijanju bralne motivacije razreda kot celote ali posameznega učenca, ugotovitve pa so močno vplivale na mnenje, da učenci še kako potrebujejo tovrstne bralne projekte za razvijanje bralne pismenosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: motivacija za branje, notranja motivacija, zunanja motivacija, bralna pismenost, bralni užitki, bralne zmožnosti, bralni projekt, književne aktivnosti, književne akcije
    Število strani: 104
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Mileva BlažićMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9626441)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1435
    Datum vnosa: 15 Maj 2013 11:37
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 17:36
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1435

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa