[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učinkovitost grafomotoričnega treninga v tretjem razredu redne osnovne šole

Mateja Gortnar (2013) Učinkovitost grafomotoričnega treninga v tretjem razredu redne osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1572Kb)

    Povzetek

    Ustrezno razvita grafomotorika je pomemben element uspešnega pisanja. Težave na tem področju ne vplivajo le na šolsko uspešnost, temveč se lahko odražajo tudi mnogo širše, na posameznikovi samopodobi, socialnem prilagajanju itd. (Golli, 1991; Regvar 1990). Rezultati številnih študij v tujini in pri nas so pokazali, da se lahko z rednim treningom grafomotorike izboljšajo nekatere veščine, ki vplivajo na pisanje (Marquardt in Lipičnik, 2011; Cahill, 2009). Namen diplomskega dela je bil oblikovati sistematični dvomesečni trening grafomotorike ter preveriti vpliv treninga na izboljšanje kognitivnih vidikov pisanja, na izboljšanje učenčevih grafomotoričnih veščin in na upoštevanje pravopisnih pravil. Trening je bil izveden z dvema učencema, ki obiskujeta tretji razred redne osnovne šole. Oba imata izrazite težave na področju pisanja. Pred in po treningu smo rezultate primerjali z rezultati dveh učencev, ki v trening nista bila vključena in sta predstavljala kontrolno skupino. Eden izmed njiju ima težave na področju pisanja, drugi pa ne. Pred in po izvedbi treninga so bili vsi učenci testirani s podtesti preizkusa ACADIA, podtesti preizkusa SNAP in z lestvico za oceno znakov disgrafije v rokopisu. Po končanem dvomesečnem treningu so rezultati pokazali, da so se pri učencih, vključenih v trening, izboljšale nekatere spretnosti, ki pomembno vplivajo na uspešen razvoj pisanja. Napredek v primerjavi z učencema v kontrolni skupini lahko opazimo na področju vidno-motorične koordinacije, vidnega sledenja in vidnega zaznavanja. Pisava je lažje berljiva, črke so lepše oblikovane in sorazmernih velikosti. Pri pisanju je en učenec razvil pravilen oprijem pisala in zmanjšal pritisk na podlago. Na osnovi študije dveh primerov, ki sta bili izvedeni z učencema tretjega razreda, lahko zaključimo, da je treba pred sistematičnim opismenjevanjem pozornost posvetiti razvoju spretnosti, potrebnih za pisanje (motorika, vidno zaznavanje itd.), in da s skrbno načrtovanim in rednim treningom pisanja lahko izboljšamo nekatere vidike pisanja pri učencih. Rezultati študije nakazujejo tudi potrebo po posvečanju večje pozornosti sistematičnim pripravam v začetni fazi opismenjevanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pisanje, grafomotorika, motorični razvoj, disgrafija, grafomotorični trening za izboljšanje pisanja
    Število strani: 107
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Lidija MagajnaMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9621065)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1426
    Datum vnosa: 08 Maj 2013 12:14
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 12:04
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1426

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa