[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Otrok iz istospolne družine v šoli

Tjaša Gale (2013) Otrok iz istospolne družine v šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1610Kb)

    Povzetek

    Istospolne družine nastajajo v procesu pluralizacije; to so družine, v katerih je vsaj eden od staršev socialni, ne pa tudi biološki. V skrbi za otroke pa se v heteronormativni družbi pojavljajo različni očitki, zato sem želela preveriti, kako odraščanje v istospolni družini vpliva na otroka v osnovni šoli. S študijo primera učenca iz lezbične družine v šoli sem pridobivala podatke in jih obdelala kvalitativno in kvantitativno na deskriptivni ravni. Ugotovila sem, da razmerje mater lezbijk ni kratkotrajno in kot tako ogrožajoče za vzgojo otrok, je pa negotovo zaradi ljubosumja med partnericama. Materi lezbijki nista vzgojili geja, učenec ni čustveno labilen, nesamozavesten, pretirano nežen in občutljiv; je običajen najstnik, ki se samoiniciativno vključuje v različne dejavnosti. V razredu dosega srednji sociometrični status; njegova socialna preferenčnost je povprečna, socialni vpliv pa visok in ga s tem uvršča med kontroverzne in asertivne učence. Z delitvijo dela po spolu se ni seznanil, s čimer je povezana tudi njegova izbira poklica. Materi lezbijki v šoli ne delujeta s strategijo pozicioniranja, učitelji pa jo dojemajo kot nezaželeno. Izkušnje učiteljev in drugih udeležencev šole z istospolno družino so tiste, ki preprečujejo strukturno in institucionalno nasilje ter homofobijo v šoli. Učitelji se za poučevanje o homoseksualnosti ne čutijo dovolj sposobne, po drugi strani pa avtonomne za poučevanje o tem. Za to ne potrebujejo jasno zapisanega cilja v učnem načrtu niti ne osebe, ki bi jih obvarovala pred heteronormativnimi reakcijami drugih staršev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: istospolna družina, matere lezbijke, čista razmerja, strategija pozicioniranja, kontroverzen učenec, strukturno nasilje, institucionalno nasilje, homofobija
    Število strani: 85
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Slavko GaberMentor
    asist. dr. Veronika TašnerSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9614409)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1423
    Datum vnosa: 26 Apr 2013 07:04
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 17:48
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1423

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa