[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Sociopragmatične veščine otrok s cerebralno paralizo

Nataša Kenda (2013) Sociopragmatične veščine otrok s cerebralno paralizo. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1286Kb)

    Povzetek

    Komunikacija je eno najpomembnejših sredstev, ki nam omogoča življenje v družbi. V diplomski nalogi se posvečam prav uporabi jezika med ljudmi ali pragmatiki. Predvsem me zanimajo posebnosti v komunikaciji in pragmatiki pri otrocih s cerebralno paralizo. V teoretičnem uvodu najprej predstavljam značilnosti komunikacije in potek jezikovnega razvoja otrok v prvih letih starosti. Posebno pozornost posvečam pragmatiki, njenemu razvoju in pomembnima pragmatičnima veščinama responzivnosti in asertivnosti. Opisana je tudi populacija oseb s cerebralno paralizo in njihov jezikovni razvoj. V empiričnem delu sem uporabila Ocenjevalno lestvico za sociopragmatične spretnosti, ki jo je izdelal Luigi Girolametto (prevod in priredba: M. Ozbič, D. Kogovšek in B. Penko). V raziskavi sem ugotavljala razvitost responzivnosti in asertivnosti pri otrocih do četrtega leta starosti. Primerjala sem rezultate med naslednjimi skupinami: med otroki brez cerebralne paralize in motenj v duševnem razvoju, med otroki s cerebralno paralizo brez motenj v duševnem razvoju ter med otroki s cerebralno paralizo in motnjami v duševnem razvoju. Ugotavljala sem tudi razlike med spoloma ter glede na starost otrok. Statistično pomembne razlike v rezultatih so se pokazale le pri primerjavi skupine otrok s cerebralno paralizo in motnjami v duševnem razvoju z obema drugima skupinama otrok. Otroci s cerebralno paralizo brez motenj v duševnem razvoju dosegajo sicer nekoliko nižje rezultate od svojih vrstnikov brez cerebralne paralize, a te razlike niso statistično pomembne. Ocenjevalno lestvico so izpolnjevali starši oziroma skrbniki otrok. Prav njim lahko poznavanje rezultatov pomaga pri spodbujanju svojih otrok k še učinkovitejšemu vključevanju v komunikacijo z drugimi.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: komunikacija, pragmatika, otroci s cerebralno paralizo, motnje v duševnem razvoju, responzivnost, asertivnost
    Število strani: 83
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Martina OzbičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9614153)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1422
    Datum vnosa: 26 Apr 2013 06:59
    Zadnja sprememba: 26 Apr 2013 06:59
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1422

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa