[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga razrednega učitelja pri poučevanju učenca s slepoto

Maša Dvornik (2013) Vloga razrednega učitelja pri poučevanju učenca s slepoto. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2968Kb)

    Povzetek

    Izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo omogoča vključevanje otrok raznolikih zmožnosti, tudi otrok s slepoto in slabovidnostjo. Odgovornost učitelja se je s tem razširila na področje sodelovanja pri 5-stopenjskemu modelu pomoči in na druge naloge, ki jih narekuje odgovorna inkluzija. Diplomsko delo predstavlja vpogled v najpogosteje uporabljene prilagoditve in raziskuje področja sodelovanja razrednega učitelja pri poučevanju učenca s slepoto. Študijo primera dobre prakse – vključitve deklice s popolno slepoto v osnovno šolo – sem izvedla v šestih učnih urah pri predmetih po predmetniku 1. in 2. razreda, v kombiniranem oddelku podružnične šole. Pri tem sem si za cilj postavila spoznavanje načinov prilagajanja in uporabo učnih sredstev. S pomočjo pripomočkov, ki so mi bili na voljo, sem skušala ohranjati kvaliteto pouka. Svoje prilagoditve sem oblikovala in izvajala tako, da so bile hkrati uporabne za učenko s slepoto in njene sošolce. Spremljala sem tudi vpliv prilagojenega poučevanja na klimo v razredu. Na podlagi intervjujev, pogovorov in analiz sem se seznanila z načini sodelovanja in s strokovno pomočjo, ki je nudena učitelju ob vključitvi učenca s slepoto. V diplomskem delu je zbranih nekaj nalog učitelja, konkretnih idej, potrebnih spretnosti in veščin za uspešno poučevanje v razredu, v katerega je vključen učenec s slepoto. Pri učencu, ki je opismenjen v brajici in ima ohranjene vidne predstave, je kot zamenjava vidne zaznave pogosto učinkovita ubeseditev gibanja, igranja na glasbila, opisa zunanje podobe, uporabnosti predmeta ipd. Z dobrim vnaprejšnjim načrtovanjem, natančnimi in razumljivimi navodili med uro, s skrbjo za varnost, motivacijo in upoštevanjem vseh v razredu, je sočasna aktivnost, včasih le ob manjših tipnih in besednih prilagoditvah, mnogokrat izvedljiva.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: razredni učitelj, inkluzija, učenec s slepoto, poučevanje, prilagajanje učnih sredstev
    Število strani: 66
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    asist. dr. Ingrid Žolgar JerkovičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9607241)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1419
    Datum vnosa: 19 Apr 2013 14:47
    Zadnja sprememba: 19 Apr 2013 14:47
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1419

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa