[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prosocialno vedenje učencev z vidika učiteljev

Maja Mervar (2012) Prosocialno vedenje učencev z vidika učiteljev. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1277Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo preučuje prosocialno vedenje učencev osnovnih šol z vidika učiteljev. Učitelji so v otrokovem življenju pomemben dejavnik socializacije. S svojo osebnostjo in načinom dela lahko pripomorejo k izboljšanju socialnih izkušenj svojih učencev. V današnji šoli se vloga učitelja ne sme osredotočati le na raven izobraževanja, ampak mora učitelj posebno pozornost nameniti vzgojnemu vidiku svojega dela. Treba je bolj spodbujati prosocialno vedenje otrok in si ne zatiskati oči pred nasiljem in agresivnostjo mladih. V teoretičnem delu je predstavljen socialni razvoj osnovnošolskih otrok, značilnosti socialnega razvoja in vedenja ter moralnega razvoja. V nadaljevanju sem pozornost namenila prosocialnemu vedenju, predstavila sem tudi nekatere značilnosti antisocialnega in agresivnega vedenja, nekatere strategije za soočanje z antisocialnim vedenjem, kako spodbujati osebnost in socialni razvoj otrok in katere dejavnosti lahko uporabimo za izboljšanje socialnega vedenja otrok. Izvedla sem empirično raziskavo, kjer je bil moj glavni namen spoznati pogled učiteljev na prosocialno vedenje njihovih učencev. Kvalitativno-kvantitativna raziskava, v kateri je sodelovalo 94 učiteljev rednih osnovnih šol po Sloveniji, je bila izvedena s pomočjo spletne ankete. Raziskava je pokazala, da imajo učitelji višja pričakovanja do vedenja svojih učencev, kot pa je vedenje, ki ga opažajo pri njih. Pomoč in skrb sta tista primera prosocialnega vedenja, ki ga učitelji najpogosteje zasledijo pri učencih. Mnoge socialne situacije zahtevajo od učitelja, da v njih posreduje na različne načine. Anketirani učitelji najpogosteje intervenirajo s pogovorom. Za krepitev prosocialnega vedenja pa učitelji uporabljajo različne metode in tehnike. Po njihovem mnenju pogovor, modelno učenje, socialne igre, oblike skupinskega dela in igra vlog najbolj prispevajo k le-temu. Pokazalo se je tudi, da ima večina učiteljev potrebo po dopolnilnih znanjih na področju krepitve prosocialnega vedenja. Menijo, da bi šole morale dati večji poudarek temu področju in izboljšati pogoje za krepitev prosocialnega vedenja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: prosocialno vedenje, socialni razvoj, osnovna šola, učitelj, učenci
    Število strani: 91
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Alenka KoboltMentor
    doc. dr. Jana Rapuš PavelSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9606729)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1418
    Datum vnosa: 19 Apr 2013 11:49
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 16:45
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1418

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa