[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Osebnostna, situacijska, prostorska in časovna orientacija pri osebah po pridobljeni možganski poškodbi

Tjaša Skupek (2012) Osebnostna, situacijska, prostorska in časovna orientacija pri osebah po pridobljeni možganski poškodbi. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1531Kb)

    Povzetek

    Orientacija predstavlja osnovo za človekovo samostojno delovanje, po pridobljeni možganski poškodbi pa se tu lahko pokažejo številni primanjkljaji. Težave z orientacijo spadajo med tako rekoč nevidne posledice pridobljene možganske poškodbe, zato so večkrat pozno opažene ali celo zanemarjene. V krogu strokovnjakov prav tako ni moč zaslediti raziskovanj iz tega področja. Namen raziskave je bil preveriti stanje na področju orientacije pri osebah po pridobljeni možganski poškodbi. Zanimalo nas je, v kolikšni meri so prisotne težave na izbranih področjih orientacije (osebnostna, situacijska, prostorska in časovna orientacija) ter katero je najšibkejše področje orientacije. To smo ugotovili prek lastnega instrumentarija-intervjuja. V raziskavi je sodelovalo 27 odraslih oseb po pridobljeni možganski poškodbi, ki dnevno obiskujejo program dolgotrajne rehabilitacije v Centru Zarja. Rezultati so pokazali, da se uporabniki pogosto srečajo z dezorientiranostjo, sploh v prvih mesecih po pridobljeni možganski poškodbi, pri uporabnikih, ki so vključeni v Center Zarja več let, pa so težave že spoznane za dolgotrajne. Izkazalo se je, da najšibkejše področje orientacije predstavlja časovna orientacija, kar precej težav pa imajo uporabniki tudi s samozavedanjem. Raziskovali smo tudi v kolikšni meri ter katere pripomočke uporabljajo posamezniki za spomin in orientacijo. Iz rezultatov sklepamo, da zmorejo le redki posamezniki uporabljati pripomočke, ostalim pa to onemogočajo razne posledice predvsem na telesnem in kognitivnem nivoju. Namesto pripomočkov navajajo ti uporabniki pomoč druge osebe. Pomembno vlogo moramo pripisati predvsem zaposlenim v Centru Zarja, ki kažejo zgled zelo dobrega timskega sodelovanja. Le na ta način lahko optimalno sledijo posebnim potrebam vseh uporabnikov v skupini. V zaključku smo še našteli in opisali strategije in pripomočke za spomin ter orientacijo, ki jih uporabljajo tako strokovnjaki v tujini kot tudi doma. Kot ključne strategije oziroma pristope, ki se uporabljajo pri posameznikih s težavami v orientaciji, moramo omeniti metodo učenja brez napak, orientacijske sprehode, pristop multimodalne nevrosenzorne stimulacije ter pristop z uporabo pripomočkov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pridobljena možganska poškodba, vzroki in posledice, odrasle osebe, orientacija, samozavedanje, strategije in pripomočki
    Število strani: 92
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    Katja ŠifrarSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9596489)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1410
    Datum vnosa: 15 Apr 2013 12:20
    Zadnja sprememba: 15 Apr 2013 12:20
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1410

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa