[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba funkcionalne ocene vedenja pri otroku z ADHD in znižanimi kognitivnimi potenciali

Jasmina Furdi (2012) Uporaba funkcionalne ocene vedenja pri otroku z ADHD in znižanimi kognitivnimi potenciali. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (416Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem obravnavala uporabo funkcionalne ocene vedenja pri učencu z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti (ADHD) ter znižanimi kognitivnimi potenciali. V teoretičnem delu sem predstavila osnovne značilnosti motnje pozornosti in hiperaktivnosti (ADHD) ter funkcionalno oceno vedenja (FOV). Predvsem sem bila osredotočena na fenomen ADHD pri otrocih v obdobju šolanja, saj so znaki in vplivi motnje v tem obdobju običajno najbolj izraziti. Otroci z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti imajo številne težave na področju vedenja, zaradi česar prihaja do manj ustreznih odnosov otroka z okoljem. Različni strokovnjaki s področja varovanja duševnega zdravja so oblikovali različne pristope za zmanjševanje ali nadomeščanje neprimernega vedenja s socialno bolj učinkovitim. Eden izmed takšnih pristopov je funkcionalna ocena vedenja, neformalna ocenjevalna tehnika namenjena sistematičnemu zbiranju in analizi informacij, potrebnih za načrtovanje pozitivnega vedenjskega načrta. V empiričnem delu sem v obliki študije primera preizkusila uporabnost in učinkovitost funkcionalne ocene vedenje pri učencu 8. razreda osnovne šole s prilagojenim programom, ki ima diagnosticirane motnje pozornosti in hiperaktivnost ter znižane kognitivne potenciale. Zanimalo me je, ali sistematična opredelitev (ne)primernega vedenja ter okoljskih dejavnikov, ki vplivajo na pojavljanje vedenja, pomaga pri razumevanju možnega vzroka neprimernega vedenja pri obravnavanem učencu in ali lahko s pomočjo podpornega načrta vedenja, načrtovanega na osnovi ugotovitev izvedene funkcionalne ocene vedenja, neprimerno vedenje nadomestimo s primernejšim, socialno bolj zaželenim. S pomočjo predpisanih korakov FOV sem analizirala neprimerno vedenje in oblikovala hipoteze o vzrokih in funkciji vedenja. Na osnovi ugotovitev sem za učenca načrtovala podporni vedenjski načrt, ki sem ga sistematično izvajala v obdobju dveh tednov. Po izvedbi sem ovrednotila kratkoročno in dolgoročno učinkovitost izvedenega podpornega načrta. Funkcionalna ocena vedenja je pri obravnavanem učencu pripomogla k načrtovanju kratkoročno učinkovitega podpornega vedenjskega načrta, s pomočjo katerega je učenec svoje neprimerno vedenje ob velikih odmorih nadomesti s primernejšim. Spremembe v vedenju so bile opazne in pozitivne neposredno po izvedenem podpornem načrtu vedenja. Dolgoročne učinkovitosti pa nisem potrdila. V zaključku sem ovrednotila izvedbo podpornega načrta vedenja in poudarila elemente, ki bi jih bilo možno in potrebno izboljšati.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: motnja pozornosti in hiperaktivnosti (ADHD), otroci z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti, znižani kognitivni potenciali, funkcionalna ocena vedenja, podporni vedenjski načrt
    Število strani: 88
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    viš. pred. mag. Suzana Pulec LahSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9598281)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1409
    Datum vnosa: 15 Apr 2013 12:13
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 17:02
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1409

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa