[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba učnih gradiv pri pouku in doma

Petra Medja (2013) Uporaba učnih gradiv pri pouku in doma. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    Tiskani mediji oz. učna gradiva so v vzgojno-izobraževalnem procesu pogosto uporabljana, vendar imajo učenci, predvsem na razredni stopnji, pri njihovi uporabi težave, ker jih šele spoznavajo. Učitelji morajo izbrati učna gradiva, ki so primerna za učence in s katerimi si bodo ti lahko pomagali pri usvajanju in utrjevanju učne snovi. Poleg ustrezne izbire pa je pomembna naloga učiteljev ta, da učence naučijo, kako se učiti iz gradiv in jih uporabljati, da bodo resnično služila svojemu namenu. Raziskava je obravnavala rabo učbenikov in samostojnih delovnih zvezkov pri predmetih: matematika, slovenščina (jezikovni pouk), naravoslovje in tehnika ter družba. Učenci 4. in 5. razreda osnovne šole berejo že samostojno in predvideno je, da začnejo uporabljati učna gradiva – v šoli in doma. Z raziskavo sem ugotovila, da učitelji učencem posredujejo različne bralne učne strategije, ki pripomorejo k učinkovitejši uporabi učnih gradiv, večini učencev pa pri tem doma pomagajo tudi starši. Učitelji včasih premalo strokovno izbirajo učna gradiva – nekatera se kasneje izkažejo za neustrezna in jih tudi učenci neradi uporabljajo. Rezultati so pokazali, da se učenci v povprečju najraje učijo iz učbenikov za naravoslovje in tehniko, najmanj pa iz učbenikov za družbo. Slednji so po njihovem mnenju tudi najmanj uporabljani, ker večino časa pišejo v zvezek in se o učnih temah pogovarjajo. Z anketnim vprašalnikom sem želela ugotoviti tudi, ali se vidi napredek v znajdenju v posameznih učnih gradivih med četrto- in petošolci. Učenci 5. razreda gradiva bolje poznajo, vendar razlika v rabi med razredoma ni tako velika, kot bi pričakovali.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učno gradivo, učbenik, samostojni delovni zvezek, drugo triletje osnovne šole, uporaba, bralne učne strategije
    Število strani: 148
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marja Bešter TurkMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9598537)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1408
    Datum vnosa: 15 Apr 2013 12:08
    Zadnja sprememba: 15 Apr 2013 12:08
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1408

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa