[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Primerjava sodelovalnega učenja in frontalne učne oblike pri pouku naravoslovja v sedmem razredu osnovne šole

Mateja Ivanič (2013) Primerjava sodelovalnega učenja in frontalne učne oblike pri pouku naravoslovja v sedmem razredu osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (7Mb)

    Povzetek

    V današnjem času je pomembno, da se vsak posameznik zave, da se učenje nikoli ne konča, saj poteka vse povsod in skozi celo življenje. Še zlasti to velja za učitelje. Zavedati se moramo, da učitelji potrebujemo znanja, ki nam omogočajo, da učenca pripeljemo do uresničitve njegovih potencialov. Ta znanja, spretnosti oziroma kompetence učiteljem ne more zagotoviti še tako kakovostno začetno izobraževanje, ampak se moramo učitelji vseživljenjsko izobraževati. Zato sem se v diplomski nalogi dotaknila teme trajnostnega razvoja in kompetenc, ki jih učitelji potrebujemo, da bomo čim bolj uspešni v vlogi posredovalcev znanja in oblikovalcev učenčeve osebnosti. Osrednja tema diplomskega dela je sodelovalno učenje, to je način, ki se pri današnjem pouku vse pogosteje uporablja. Predstavljena so različna pojmovanja sodelovalnega učenja, najpogosteje uporabljeni načini, temeljna načela ter prednosti sodelovalnega učenja za učence v primerjavi s tradicionalnim poukom. Sodelovanje lahko opredelimo kot skupno delo dveh ali več posameznikov, s pomočjo katerega lahko dosežemo zastavljeni skupni cilj. V sodelovalni situaciji so cilji udeležencev pozitivno povezani in dosegljivi le v primeru, če tudi drugi člani skupine dosežejo svoj cilj. Zato udeleženci v skupini iščejo pri svojem delu skupne poti in metode, ki ustrezajo vsem članom skupine. Empirični del diplomskega dela je potekal v obliki eksperimenta, v katerem smo primerjali sodelovalno učenje s tradicionalnim poukom, v sedmem razredu pri pouku naravoslovja. Za obdelavo podatkov je bil uporabljen program SPSS. V raziskavi je sodelovalo 80 učenk in učencev dveh osnovnih šol. Ugotovili smo, da so učenci, ki so bili deležni sodelovalnega učenja, dosegli primerljive rezultate z učenci, ki so bili deležni frontalnega pouka. Boljše rezultate so v sodelovalno učni situaciji, v primerjavi s frontalnim poukom, dosegli učenci s slabšim učnim uspehom, in sicer pri vprašanjih, ki so bila zastavljena na nižjem taksonomskem nivoju. Prav tako so primerljive rezultate glede na spol dosegli učenci, ki so bili deležni sodelovalnega učenja, medtem ko smo pri frontalnem pouku boljše rezultate zabeležili pri učenkah.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: trajnostni razvoj, kompetence, učne oblike, sodelovalno učenje, načini sodelovalnega učenja, cilji sodelovalnega učenja, frontalni pouk, naravoslovje
    Število strani: 116
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    izr. prof. dr. Janez VogrincSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9593673)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Naravoslovnotehniška fakulteta
    ID vnosa: 1397
    Datum vnosa: 10 Apr 2013 14:31
    Zadnja sprememba: 14 Nov 2015 07:43
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1397

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa