[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Analiza inkluzivne naravnanosti učnih načrtov, učbenikov in delovnih zvezkov vprvem triletju osnovne šole

Anica Podobnik (2013) Analiza inkluzivne naravnanosti učnih načrtov, učbenikov in delovnih zvezkov vprvem triletju osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1233Kb)

    Povzetek

    Opredelitve inkluzije so zelo raznolike. Najpogosteje so povezane z edukacijo oseb s posebnimi potrebami. V diplomskem delu je predstavljeno, kaj vpliva na socialno vključevanje oseb s posebnimi potrebami in drugih skupin oseb, pri katerih lahko prihaja do težav socialnega vključevanja. Bolj nas je zanimal edukacijski vidik inkluzije. Zavedanje različnosti je danes zelo pomembno za šolsko politiko po vsem svetu. Med raznolikimi dejavniki, ki vplivajo na inkluzijo, so tudi stališča, vrednote in prepričanja učiteljev. Učni načrti, učbeniki in delovni zvezki, ki jih učitelji uporabljajo pri svojem delu, odločajo o tem, kaj se bodo učenci naučili, s tem pa vplivajo tudi na vsebine o osebah s posebnimi potrebami in drugih skupinah oseb, pri katerih lahko prihaja do težav socialnega vključevanja. Proces edukacije tako lahko z zagotavljanjem pozitivnega prikazovanja vseh oseb spodbuja enakopravnost v družbi. Opisane vsebine so v tem diplomskem delu opredeljene kot inkluzivne vsebine. V raziskavo so bili vključeni operativni cilji učnih načrtov, potrjeni učbeniki in vzorec delovnih zvezkov za prvo triletje osnovne šole. Vsebinska analiza inkluzivne naravnanosti vsebine gradiv je pokazala, da je v vseh več eksplicitnih kot implicitnih inkluzivnih vsebin. Analizirani so bili tudi aktivnost, spol, potreba po pomoči ter pogostost posameznega in skupinskega prikazovanja oseb. Vsebinska analiza intervjujev z učitelji, ki so dobri praktiki, pa kaže, da inkluzivne vsebine pogosteje podajajo implicitn¬¬o kot eksplicitno. Ključne usmeritve, ki smo jih na podlagi tega pripravili, kažejo na pomen tako načrtnega kot spontanega podajanja inkluzivnih vsebin, pri katerem je potrebno upoštevati posebnosti določenega okolja in vključevati čim več aktivnih oblik dela.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: edukacija, inkluzija, učitelj, učbeniki, delovni zvezki, učni načrt
    Število strani: 88
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9589577)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1380
    Datum vnosa: 11 Apr 2013 15:26
    Zadnja sprememba: 11 Apr 2013 15:28
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1380

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa