[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Primerjava opismenjevanja v pedagoškem konceptu montessori in opismenjevanja v Učnem načrtu za slovenščino

Petra Korošec (2013) Primerjava opismenjevanja v pedagoškem konceptu montessori in opismenjevanja v Učnem načrtu za slovenščino. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1661Kb)

    Povzetek

    Pedagogika montessori je stara več kot 100 let, v Sloveniji pa prisotna 11 let v praksi in veliko let v teoriji. M. Montessori je verjela, da je izobraževanje pomoč življenju, pravzaprav proces priprave otroka na življenje. Želela je slediti in pomagati otroku, da svojo inteligentnost razvija s pomočjo čutil ter sledi svojemu notranjemu razvoju v skladu s svojo naravo. Temelj metode so trije medsebojno povezani elementi: otrok, učitelj in pripravljeno okolje. Opismenjevanje se ne začne šele z vstopom v šolo, ampak traja tako rekoč že od rojstva. Tako starši kot vzgojitelji moramo poskrbeti za dobre temelje, na katerih bodo otroci lahko gradili svoje znanje. Izkoristiti moramo otrokov interes za učenje, njegovo svobodno izbiro ter mu omogočiti, da preko čutil samostojno raziskuje ter prihaja do znanj in sklepov v procesu opismenjevanja. Nekoč je neki otrok začel pisati sam od sebe. Bil je tako osupel in presenečen, da je glasno vzkliknil: »Jaz pišem! Jaz pišem!« (Montessori, 2009: 132) Ne nazadnje je tudi sklep mednarodne znanstvene konference »Opismenjevanje učenk in učencev, pismenost mladih in odraslih« (Hočevar, 2010: 229‒233) leta 2010 v Žalcu, da bi bilo več pozornosti treba nameniti individualiziranemu razvoju pismenosti. Različnost jezikovnih zmožnosti otrok zahteva individualni pristop v procesu opismenjevanja ter oblikovanje tako zastavljenih ciljev, ki bodo v izziv največjemu številu otrok v razredu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: opismenjevanje, pedagoški koncept montessori, Učni načrt za slovenščino, razvojni material montessori
    Število strani: 93
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9584713)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1371
    Datum vnosa: 28 Mar 2013 12:00
    Zadnja sprememba: 28 Mar 2013 12:00
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1371

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa