[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Tekmovanja in zanimanje učencev za računalništvo

Tina Kosovel (2013) Tekmovanja in zanimanje učencev za računalništvo. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (2729Kb)

    Povzetek

    Množična uporaba informacijsko komunikacijskih tehnologij (IKT) omogoča otrokom, da zelo zgodaj preizkusijo njihovo uporabo najprej za igranje, nato pa tudi za iskanje informacij in v izobraževalne namene. Zaradi tega so zanjo hitreje dojemljivi in lažje sledijo novostim ter razvoju tehnologij. Računalništvo je izbirni predmet, za katerega se učenci lahko odločijo le v zadnji triadi osnovne šole. V diplomskem delu predstavljamo slovenski učni načrt za izbirni predmet računalništvo in ga primerjamo z računalniškim kurikulumom, ki ga je sestavilo največje računalniško združenje na svetu – ACM (Association for Computing Machinery) in ki zajema navodila za poučevanje računalništva od vrtca do srednje šole. Ker se učenci z računalništvom srečajo v zadnjih letih osnovne šole, imajo tekmovanja pomembno vlogo pri motiviranju učencev za učenje računalništva. Zato bomo predstavili tekmovanje v informacijski in računalniški pismenosti Bober, na katerem se število udeležencev hitro povečuje. Tekmovanje poteka v osnovnih in srednjih šolah 21 evropskih držav, Japonske, Kanade, Južne Koreje in Izraela, ter se še vedno širi, kar dokazuje veliko zanimanje učencev in učiteljev. Organizatorji tekmovanja so se osredotočili predvsem na sestavljanje zabavnih in poučnih nalog, ki so jedro vsakega tekmovanja. Naloge ne preverjajo poznavanja ukazov specifične uporabniške opreme, ampak so usmerjene k osnovnim konceptom računalništva in informatike. Zato smo naredili analizo nalog tekmovanja Bober in preverili, kateri cilji so preverjeni na posameznih tekmovanjih in kategorijah. Vključili smo še anketna vprašalnika učencev in mentorjev, ki so v letu 2011 sodelovali na državnem tekmovanju Bober. Preverili bomo, koliko se učenci zanimajo za računalništvo in če sodelujejo pri različnih računalniških dejavnostih, predmetih in na tekmovanjih. Zanima nas tudi mnenje učencev in mentorjev o nalogah tekmovanja Bober, o sami izvedbi tekmovanja ter o nadaljnjem sodelovanju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: računalništvo, kurikulum, ACM K12, primerjava, računalniško tekmovanje, tekmovanje Bober, analiza nalog
    Število strani: 56
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Jože RugeljMentor
    asist. Špela CerarSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9585481)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1370
    Datum vnosa: 28 Mar 2013 11:53
    Zadnja sprememba: 28 Mar 2013 11:53
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1370

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa