[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpeljava odprtokodne programske opreme v izobraževalne ustanove

Andreja Potočnik (2013) Vpeljava odprtokodne programske opreme v izobraževalne ustanove. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Dostopnost interneta in osebnih računalnikov je močno spremenila vsakdanjost ljudi. S hitrim vzponom interneta se je močno razširila tudi uporaba odprtokodne programske opreme. Informacijska podpora in tehnologija sta v modernem svetu zelo pomemben dejavnik uspešnega poslovanja, izobraževanja, komuniciranja in posameznikovega delovanja. Pogosto se uporabljajo orodja plačljive programske opreme, vedno bolj pa v ospredje stopajo programska orodja odprte kode, zato je v zadnjih letih odprtokodna programska oprema postala glavni tok izdelovanja veliko različnih programskih orodij. Namen diplomskega dela je prikazati uporabo odprtokodne programske opreme, saj je uporaba tovrstne programske opreme vedno bolj razširjena. Poudarek je na uporabi odprtokodne programske opreme v izobraževanju, saj lahko na spletu najdemo veliko različnih in zanimivih odprtokodnih programov, ki pripomorejo k boljšemu, bolj zanimivemu in kakovostnejšemu izobraževanju in so uporabni tako za učitelje kot tudi učence, administracijo in skrbnike informacijskih sistemov. Na začetku diplomskega dela smo opisali značilnosti pojma “odprta koda” in odprtokodne programske opreme, na kratko smo opisali zgodovino odprte kode ter njene prednosti in slabosti. V nadaljevanju smo se posvetili uporabi odprtokodne programske opreme, predvsem v izobraževanju. Po mnenju strokovnjakov obstajajo številne prednosti pri uporabi proste in odprtokodne programske opreme v izobraževanju, vključno s pedagoškimi vrednotami. V zadnjih letih tudi vedno več šol uporablja nelastniško programsko opremo, ki pripomore k boljšemu učenju, zato smo predstavili tudi nekaj tovrstnih programov. V nadaljevanju diplomskega dela smo opisali tudi uporabo tovrstne programske opreme v slovenskem prostoru in predstavili nekaj že opravljenih raziskav na to temo. Predstavili smo tudi nekaj primerov dobre prakse odprte kode, ki so jih opisali tuji strokovnjaki. Prav tako smo preučili tudi nekaj odprtokodnih programov iz različnih področij, dostopnih na spletu. Na koncu dela smo izvedli anketno raziskavo med študenti, v kateri smo raziskali poznavanje in uporabo odprtokodne programske opreme. Prišli smo do zaključka, da je na spletu veliko kakovostnih prosto dostopnih in odprtokodnih programov, ki bi lahko nadomestili plačljivo programsko opremo, vendar pa se uporabniki še vedno oklepamo standardne plačljive programske opreme, ki jo dobro poznamo in je večina tudi ne bi zamenjala za odprtokodno. Vpeljava odprtokodne programske opreme v izobraževalne ustanove bi bila mogoča in učinkovita, vendar pa bi to prineslo tudi stroške z izobraževanjem kadra.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: odprtokodna programska oprema, uporaba odprtokodne programske opreme, izobraževanje
    Število strani: 107
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Branko KaučičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9584969)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1369
    Datum vnosa: 28 Mar 2013 11:47
    Zadnja sprememba: 28 Mar 2013 11:47
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1369

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa