[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učiteljeve izkušnje z disleksijo

Martina Croselli (2013) Učiteljeve izkušnje z disleksijo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1925Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu so obravnavane izkušnje učiteljev iz Slovenije in zamejstva o disleksiji – specifični učni težavi, ki predvsem prizadene razvoj pismenosti ter veščin, povezanih z jezikom. V teoretičnem delu so obravnavane težave učencev z disleksijo, učiteljevo pridobivanje znanj o disleksiji in učiteljevo delo z učenci z disleksijo ter zakonska ureditev področja disleksije v šolstvu v Sloveniji in Italiji. V empiričnem delu so prikazani rezultati raziskave o učiteljevih izkušnjah z učenci oz. osebami z disleksijo, učiteljevem prepoznavanju disleksije, pridobivanju znanj o disleksiji, o razumevanju možnosti prilagajanja dela z učenci z disleksijo v razredu in o zakonskih predpisih prilagoditev dela z učenci v Sloveniji in Italiji. V raziskavi je sodelovalo 88 učiteljev iz Slovenije in zamejstva, ki poučujejo otroke od 7. do 15. leta starosti. Učitelji so izpolnili anketni vprašalnik, sestavljen za namen raziskave. Rezultati so pokazali, da učitelji v Sloveniji in zamejstvu disleksijo povezujejo predvsem s težavami na področju branja in pisanja, večina pa jih že ima izkušnje s poučevanjem učenca z disleksijo. Večina učiteljev iz Slovenije in večina učiteljev nižjih razredov iz zamejstva bi disleksijo pri učencu (po njihovem mnenju) prepoznala, kar pa ni navedla večina učiteljev višjih razredov iz zamejstva. Nekoliko več kot polovici učiteljev iz Slovenije in manj kot polovici učiteljev iz zamejstva ni oz. ne bi bilo težko poučevati učenca z disleksijo. Večina učiteljev iz Slovenije in zamejstva v času šolanja ni pridobila (dovolj) znanj o disleksiji, dodatnih izobraževanj o disleksiji pa se je udeležila večina učiteljev iz zamejstva, ne pa iz Slovenije. Skoraj vsi učitelji iz Slovenije in zamejstva prilagajajo delo učencem z disleksijo, do njih nimajo drugačnega odnosa kot do ostalih učencev v razredu, odgovornost za delo s temi učenci pa v največji meri pripisujejo svetovalnim službam. Večina učiteljev iz zamejstva je seznanjena z zakonskimi prilagoditvami za delo z učenci z disleksijo, ki jih predvideva šolski sistem v Italiji, večina učiteljev iz Slovenije pa z omenjenimi prilagoditvami, ki veljajo v Sloveniji, ni seznanjena.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: disleksija, poučevanje učencev z disleksijo, učiteljevo razumevanje disleksije, učiteljeve izkušnje z disleksijo, zakonske osnove za delo z učenci z disleksijo
    Število strani: 131
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Helena Smrtnik VitulićMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9585225)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1368
    Datum vnosa: 28 Mar 2013 11:38
    Zadnja sprememba: 28 Mar 2013 11:38
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1368

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa