[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učiteljeva uporaba glasbe kot motivacijskega sredstva v prvem triletju devetletne osnovne šole

Janja Medvešek (2013) Učiteljeva uporaba glasbe kot motivacijskega sredstva v prvem triletju devetletne osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Vsebina diplomske naloge je prežeta z izkušnjami in željami iz mojih otroških let, ki so bila že od malih nog močno povezana z glasbo. Prav zato sem se odločila, da bo v diplomski nalogi osrednja tema glasba. V teoretičnem delu sem predstavila pojme v zvezi z motivacijo, razvoj in naloge glasbene vzgoje, vpliv glasbene vzgoje na razvoj otroka, različne glasbene dejavnosti ter konkretne primere vključevanja glasbe kot motivacijskega sredstva pri predmetih v prvem triletju. Rezultati raziskave so pokazali, da je za učitelje prvega triletja v večini glasba pomembno motivacijsko sredstvo in da vpliva na motivacijo učencev. Njihova izbira glasbe kot motivacijskega sredstva je najpogosteje odvisna od učnih ciljev, učne vsebine in razpoloženja učencev. Glede uporabe ostalih motivacijskih sredstev je glasba kot motivacijsko sredstvo na tretjem mestu, kar je pokazal tudi izračun povprečne vrednosti. Izkazalo se je tudi, da učitelji prvega razreda uporabljajo več glasbe kot motivacijskega sredstva v primerjavi z učitelji drugega in tretjega razreda, hkrati pa učitelji z dodatno glasbeno izobrazbo uporabljajo več glasbe kot motivacijskega sredstva v primerjavi z učitelji brez dodatne glasbene izobrazbe. Najpogosteje med poukom uporabljajo lastna glasbila, zatem Orffova in najmanj improvizirana. Instrumente uporabljajo največ pri glasbeni vzgoji, slovenščini, likovni vzgoji, medtem ko jih najmanj uporabljajo pri predmetu spoznavanje okolja. Izkazalo se je tudi, da učitelji od prvega do tretjega razreda uporabljajo največ glasbe kot motivacijskega sredstva za uresničevanje glasbenih ciljev, ciljev likovne vzgoje ter slovenščine. Iz analize ankete sem prišla do zaključkov glede strinjanja učiteljev prvega triletja, da pogostejša uporaba glasbe kot motivacijskega sredstva vpliva na pogostejša pozitivna prepričanja učencev v razredu, večjo sproščenost učencev, na bolj razvito domišljijo in fantazijo pri učencih, na večjo komunikativnost, spontanost oziroma pogostejše izražanje čustev pri učencih in na njihovo motiviranost. Ugotovila sem, da učitelji prvega triletja uporabljajo glasbo kot motivacijsko sredstvo pri vseh predmetih, vendar bi lahko bila njena prisotnost zastopana v večji meri. Tudi sami so napisali, da bi jo v večini uporabljali več, če bi imeli več znanja iz vokalne tehnike in petja, več znanja o glasbeni teoriji, kot največji razlog pa so navedli, če bi igrali instrument.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učitelji prvega triletja, vpliv glasbene vzgoje na celosten razvoj otroka, glasba kot motivacijsko sredstvo
    Število strani: 121
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Barbara Sicherl KafolMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9581129)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1351
    Datum vnosa: 26 Mar 2013 07:54
    Zadnja sprememba: 26 Mar 2013 07:54
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1351

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa