[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Fotografija na Slovenskem : umetnik učitelj - pogovor s fotografom umetnikom

Tanja Pečenko (2013) Fotografija na Slovenskem : umetnik učitelj - pogovor s fotografom umetnikom. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (565Kb)

    Povzetek

    Kot vsa umetnost tudi fotografije nastajajo v različnih kontekstih, najsi bodo to družbeni, kulturni ali zgodovinski, ter s svojimi ikonografskimi, pomenskimi, estetskimi in drugimi posebnostmi odražajo ideologije svojega časa in miselnosti avtorjev. Pri vsaki fotografiji je pomembna njena zgodba, teorija, estetika, predvsem pa tehnična dognanost in estetska kakovost. Razvoj slovenske fotografije lahko razdelimo na več obdobij, ki so v glavnem determinirana glede na politično in družbeno zgodovino, in sicer: obdobje začetkov slovenske fotografije med letoma 1839 in 1919, obdobje med obema vojnama 1919-1945, obdobje med letoma 1945 in 1990 ter sodobnejša slovenska fotografija nekje od osamosvojitve pa do danes, torej med letoma 1990 in 2012. Razvoj fotografije pri nas je tesno povezan tudi z možnostmi izobraževanja, razstavljanja in prodaje, kar se iz leta v leto izboljšuje. Trenutno je na Slovenskem premalo selekcije in celostno kuriranih fotografskih razstav. Nasplošno lahko rečemo, da je fotografija že zdavnaj zasedla pomemben položaj v umetnosti ter se postavila ob bok drugim pomembnim medijem. Zato se tu srečamo s pojmom fotograf umetnik, čigar ključni koncept je zlasti avtonomija in umetniška svoboda. Tudi umetniki se lahko vključujejo v učni proces. V učnem načrtu za predmet Likovna vzgoja je med didaktičnimi priporočili posebej izpostavljen tudi obisk razstave v galeriji in muzeju ter pogovor z umetnikom, saj je stik z originalnimi umetniškimi deli ključnega pomena pri spoznavanju umetnosti in razvijanju likovne občutljivosti. Problem pa je, da se niti razredne učiteljice niti likovni pedagogi v času študija ne seznanijo z različnimi modeli vključevanja umetnikov v učni proces niti z načini dela v galeriji oz. muzeju. Zato sem raziskala tudi koncept umetnika učitelja ter izpeljala pogovor z umetnikom fotografom Ladom Jakšo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: fotografija na Slovenskem, fotograf umetnik, umetnik učitelj, pogovor z umetnikom, Lado Jakša
    Število strani: 78
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Metoda KemperlMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9580105)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1348
    Datum vnosa: 26 Mar 2013 08:49
    Zadnja sprememba: 26 Mar 2013 08:49
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1348

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa