[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Glasbeno opismenjevanje v enoglasnem otroškem pevskem zboru

Neža Hribar (2013) Glasbeno opismenjevanje v enoglasnem otroškem pevskem zboru. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (22Mb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem raziskovala, kakšne so možnosti za glasbeno opismenjevanje preko pevske dejavnosti v slovenskem splošnem šolstvu. Tematiko sem proučevala z vidika branja notnega zapisa ter ostalih segmentov glasbenega opismenjevanja. Z analizo in primerjavo učnih načrtov sem ugotavljala, kakšne so predpostavke za poučevanje branja notnega zapisa v slovenskem splošnem in glasbenem šolstvu. V nadaljevanju sem predstavila ključne poudarke s področja zborovodstva, s katerimi zborovodja lahko vzpostavlja glasbeno pismenost v širšem pomenu besede. To lahko doseže s svojim odnosom do glasbe in pevcev, s premišljeno izbiro repertoarja ter kakovostno pripravo na pevsko vajo. Od širše glasbene pismenosti sem prešla na konkretno glasbeno opismenjevanje. V navedenem okviru sem predstavila metodo madžarskega skladatelja Zoltana Kodalya in metodo ameriške glasbenice Justine Ward. V empiričnem delu sem predstavila študijo primera avtorske metode glasbenega opismenjevanja Franca Pohajača, ki jo je avtor razvil pri svojem delu s pevskimi zbori Vesela pomlad z Opčin pri Trstu. Gospod Pohajač je v času vodenja pevskih zborov otroke sistematično opismenjeval v širšem in ožjem smislu. Razvil je svojo metodo poučevanja, s pomočjo katere so bili pevci po petih letih petja v pevskem zboru pri branju notnega zapisa popolnoma avtonomni. Na podlagi nestrukturiranega intervjuja, ankete in kvalitativne obdelave dokumentov Slovenskega otroškega in mladinskega pevskega društva Vesela pomlad (SOMPD Vesela pomlad) sem proučila možnosti za kakovostno glasbeno opismenjevanje v otroških pevskih zborih naših osnovnih šol. Rezultate sem interpretirala v odnosu do obstoječega učnega načrta za pevske zbore. Izsledki raziskave so pokazali, da program pevskega društva Vesela pomlad omogoča uresničevanje vseh ciljev učnega načrta za pevski zbor. Takšen način dela bi v osnovnošolskih zborih omogočil glasbeno pismenost in tudi celostno glasbeno vzgojo učencev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: glasbeno opismenjevanje, pevski zbor, zborovodstvo, Franc Pohajač, Vesela pomlad
    Število strani: 128
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Barbara Sicherl KafolMentor
    Branka Potočnik KrajnikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9580873)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1347
    Datum vnosa: 26 Mar 2013 07:50
    Zadnja sprememba: 26 Mar 2013 07:50
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1347

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa