[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Motiv šolstva v slovenski mladinski književnosti

Kaja Batistič (2013) Motiv šolstva v slovenski mladinski književnosti. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2467Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu smo med mladinskimi književnimi deli, ki so izšla od revolucionarnega leta 1848 do danes, poiskali tista, ki najbolj slikovito in nazorno prikažejo motiviko šolstva na Slovenskem. Gospodarske, politične in kulturne spremembe na Slovenskem so pustile velik pečat tudi v šolstvu in skladno z njimi smo obdobje od leta 1848 do danes razdelili na šest obdobij, znotraj katerih smo v drugem delu diplomske naloge poiskali najbolj reprezentativna književna dela, ki opisujejo šolstvo na slovenskem ozemlju. Iz analize izbranih del smo želeli ugotoviti, kako so se spremembe v slovenskem šolstvu skozi zgodovino izražale v mladinski književnosti. Zanimalo nas je, kako so bili učitelji, učenci, šola predstavljeni nekoč in kako jih pisatelji vidijo danes. Ugotovili smo, da so imeli zgodovinski dogodki na mladinsko književnost velik vpliv. Knjige nam med vrsticami razkrivajo resnico na njihov edinstven in nadvse zanimiv način. Učitelji so bili nekoč res drugačni kot so danes. V ospredju ni bila njihova izobrazba, znanje ali odnos do otrok, ampak so bili velikokrat zgolj razširjevalci političnih ali religioznih ideologij posameznih vladajočih režimov. Mladinska dela razkrivajo otroške travme, ki so jih vzbujale fizične kazni, prepovedi izražanja v maternem jeziku, pa tudi vesele, prijetne trenutke hvaležnosti, vedoželjnosti in lepih spominov na šolske dni. Tudi književna dela avtorjev, ki opisujejo in pripovedujejo zgodbe iz današnjih učilnic, razkrivajo, da imamo še vedno opraviti s problemskimi situacijami. Otroci so s strani zakona mogoče res bolj zaščiteni in se zato počutijo bolj varni, vendar se je njihov odnos do šole s tem kvečjemu poslabšal. Šole ne marajo, učiteljicam se posmehujejo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: šola, učitelj, učenec, motiv šolstva, spremembe, mladinska književnost
    Število strani: 75
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Mileva BlažićMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9579849)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1346
    Datum vnosa: 22 Mar 2013 16:15
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 11:04
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1346

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa