[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Ustvarjalni gib pri pouku geometrije

Maja Jagodic (2013) Ustvarjalni gib pri pouku geometrije. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem se osredotočila na poučevanje geometrije v matematiki skozi ustvarjalni gib kot učni pristop. Matematika marsikateremu učencu predstavlja težavo pri razumevanju, posledično nezadovoljstvo in neuspeh, zato je bistvenega pomena, kako učitelj učno snov učencem posreduje. Poučevanje, ki vključuje tudi ustvarjalni gib, je celostno poučevanje in zadovolji vsem učnim stilom učencev, tako da učno snov prav vsi učenci lahko razumejo. Poleg vpliva na kognitivno področje učencev, ima ustvarjalni gib tudi močan vpliv na počutje učencev, razredno klimo, motivacijo, sodelovanje in ustvarjalnost. V teoretičnem delu sem posebej opisala ustvarjalnost, kako se jo da spodbujati, in posebej gibanje, kakšen pomen ima to za kvalitetnejše učenje in koncentracijo ter motivacijo pri pouku. Teoretični del sem nadaljevala z ustvarjalnim gibom, kako in kdaj ga lahko vključujemo v pouk in kakšna je pri tem vloga učitelja. Opisala sem svoje predloge vključevanja ustvarjalnega giba v pouk geometrije od prvega do petega razreda osnovne šole. V empiričnem delu sem predstavila izvedbo 8 ur pouka geometrije v 2. razredu z učnim pristopom ustvarjalnega giba ter pri tem raziskala, kako ustvarjalni gib vpliva na počutje učencev, samozavest učencev glede pridobljega znanja, na njihov napredek v znanju in ustvarjalnost. Rezultati niso pokazali, da bi ustvarjalni gib vplival na počutje učencev, vendar se je učinek ustvarjalnega giba pokazal v prijetni razredni klimi, dobri motiviranosti učencev za delo in v njihovem sodelovanju. Pokazali so se pozitivni učinki ustvarjalnega giba na napredek učencev v znanju, učenci so namreč v večini dosegli zastavljene učne cilje. Rezultati niso pokazali, da bi ustvarjalni gib vplival na samozavest učencev glede pridobljenega znanja. Zelo očitni rezultati pa so se pokazali pri raziskovanju vpliva ustvarjalnega giba na ustvarjalnost učencev, saj so bili učenci, ki so bili deležni poučevanja preko ustvarjalnega giba, zelo inovativni v svojih idejah. Poleg tega so učenci veliko improvizirali, načrtovali gibanje, urejali svoje ideje in ustvarjali.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: celostni pristop poučevanja, geometrija, matematika, gibanje pri matematiki, ustvarjalnost v matematiki, ustvarjalni gib, 2. razred
    Število strani: 131
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana Hodnik ČadežMentor
    pred. Vesna GeršakSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9581897)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1345
    Datum vnosa: 22 Mar 2013 16:13
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 15:55
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1345

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa