[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpliv razvoja osnovnih veščin na socialno interakcijo in igro pri dečku z motnjami avtističnega spektra in zaostankom v razvoju

Maša Leskovšek (2013) Vpliv razvoja osnovnih veščin na socialno interakcijo in igro pri dečku z motnjami avtističnega spektra in zaostankom v razvoju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1021Kb)

    Povzetek

    Motnje avtističnega spektra (v nadaljevanju MAS) so kompleksne razvojno-nevrološke motnje, ki se kažejo kot kakovostno spremenjeno vedenje na področju komunikacije, socialne interakcije in domišljije ter prilagodljivosti mišljenja. Kljub prisotnosti MAS skozi celo življenje pa se z zgodnjo in dovolj intenzivno obravnavo lahko bistveno spremeni in izboljša delovanje ljudi z MAS na najpomembnejših področjih v življenju. Osnovne veščine so veščine, ki se pri tipičnih otrocih razvijejo spontano v prvih letih življenja. Predstavljajo nekakšno bazo znanja in funkcioniranja, na katerih sloni ves naslednji razvoj, nabiranje izkušenj in novega znanja. Pri otrocih z MAS se osnovne veščine ponavadi ne razvijejo same od sebe in jih je potrebno naučiti in trenirati. Raziskavo sem izvedla kot študijo primera, v katero je bil vključen deček z MAS in zaostankom v razvoju, ki je bil na začetku obravnave star 2 leti in pol. Raziskava je trajala od oktobra 2008 pa do julija 2010, izvedenih je bilo okoli 400 srečanj z dečkom. Cilji raziskave so bili narediti kvalitativno začetno oceno sposobnosti dečka, predstaviti program dela za razvoj sedmih osnovnih veščin (glede na dečkove potrebe sem izbrala: sposobnost sedenja, sposobnost čakanja, pozornost in koncentracijo, sposobnost imitacije, sledenje navodilom, uporabo geste kazanja in interaktivno igro), predstaviti strategije dela in njihove prilagoditve ter izvesti končno oceno dečkovih sposobnosti, z namenom ugotovitve, ali razvoj osnovnih veščin vpliva tudi na razvoj in izboljšanje socialne interakcije in igre. Rezultati raziskave so pokazali, da so sposobnosti dečka z MAS in razvojnim zaostankom podpovprečne na vseh področjih ocenjevanja. Ugotovila sem tudi, da je za ustrezno izvedbo programa in napredek na vseh področjih, potrebno uporabiti in prilagoditi ter individualizirati ustrezne strategije dela. Pri končni oceni dečkovih sposobnosti, po izvedbi programa dela za razvoj sedmih osnovnih veščin, pa so bili pri dečku vidni napredki tako na vseh sedmih točkah osnovnih veščin, kot na področju socialne interakcije in igre.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: motnje avtističnega spektra (MAS), osnovne veščine, socialna interakcija, igra, prilagoditve in strategije dela
    Število strani: 104
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tjaša FilipčičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9564233)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1313
    Datum vnosa: 11 Mar 2013 09:15
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 14:22
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1313

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa