[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga spremljevalca gibalno oviranega otroka pri pouku naravoslovja, biologije in gospodinjstva

Jani Polak (2013) Vloga spremljevalca gibalno oviranega otroka pri pouku naravoslovja, biologije in gospodinjstva. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2926Kb)

    Povzetek

    Spremljanje gibalno oviranega učenca postaja vse bolj uveljavljen način vključevanja otrok s posebnimi potrebami v šolski sistem. V tem diplomskem delu me zanima predvsem vloga spremljevalca gibalno oviranega učenca pri njegovem vključevanju, ter njegova vloga pri sodelovanju z učenci, učitelji, strokovnimi delavci šole in s starši. Poleg tega želim ugotoviti potrebne prilagoditve učnega okolja pri predmetu biologije, naravoslovja in gospodinjstva za uspešno inkluzijo. V uvodu teoretičnega dela opišem, kako se šolski sistem spreminja v prid vključevanja otrok s posebnimi potrebami. Nadaljujem z opisom gibalne oviranosti in v tem okviru opisujem mišično distrofijo. Opisan je proces integracije in inkluzije ter bistvene razlike med njima. Pomemben poudarek je na pomenu pedagoških timov pri procesu inkluzije, nalogah asistenta za pomoč pri učenju ter na pomenu naravoslovja za poučevanje otrok s posebnimi potrebami. V teoretičnem delu je opisan tudi slovenski zakonodajni okvir, ki definira vlogo spremljevalca gibalno oviranega otroka. V empiričnem delu raziskujem, katere naloge opravlja in kakšna je vloga spremljevalca gibalno oviranega učenca v praksi. Osnova raziskave je študija primera gibalno oviranega učenca, katerega spremljevalec sem bil pet let. Analiziram prilagoditve učnega okolja učenčevega razreda pri pouku biologije, gospodinjstva in naravoslovja. Anketa je bila narejena z njegovimi sošolci in učitelji, ki so jih poučevali. Narejena sta bila intervju z gibalno oviranim učencem ter analiza socialne strukture razreda. V empiričnem delu podajam tudi izkušnje iz moje vloge asistenta gibalno oviranega otroka. Anketirani učitelji, ki so poučevali razred, katerega del je bil gibalno oviran učenec, se zavedajo dodane vrednosti spremljevalca v razredu pri nudenju pomoči gibalno oviranemu učencu, njegovim sošolcem. Zavedajo se tudi njegovem vzgojnem vplivu na učenca ter na celoten razred, vplivu na pisno ocenjevanje gibalno oviranega učenca ter o njegovem vplivu na samopodobo učenca. Anketirani sošolci gibalno oviranega učenca sprejemajo in tudi on se tako počuti. Spremljevalec nekatere učence moti s svojo prisotnostjo kot stalno navzoči odrasli. Izrazili so tudi željo, da bi moral biti spremljevalec pri reševanju razrednih zapletov večkrat na njihovi strani in ne na strani učiteljev. Gibalno oviran otrok meni, da je dobro zanj, če sta s spremljevalcem prijatelja in ne samo »uradna sodelavca«. Sociogram razreda nam je pokazal, da je gibalno oviran učenec, tako kot večina učencev v razredu, pri nekaterih priljubljen, pri nekaterih pa ne. S tremi sošolci, dva od njih sta bila vključena v nudenje dodatne učne pomoči, je tvoril zaprto kliko. Ključna ugotovitev raziskave je, da je vloga spremljevalca gibalno oviranega učenca večplastna in širša od nudenja samo fizične pomoči. Naloge spremljevalca morajo biti vnaprej natančno določene. Spremljevalec ni pasivni izvrševalec nalog, ampak je aktivni soudeleženec pedagoškega tima, za katerega je dobrodošla primerna kvalifikacija in izobrazba. Predmeti biologija, naravoslovje in gospodinjstvo zaradi praktične naravnanosti pouka, specifičnih metod dela (poskusi, delo na terenu, priprava živil) pomembno prispevajo k inkluziji gibalno oviranega učenca v razred. Inkluzija je učinkovita z dobrim in konstruktivnim sodelovanjem učitelja, laboranta, specialnega pedagoga in spremljevalca. Dobrodošlo je, da se ta naravoslovno izobražuje ter nauči izvajati poskuse ali pomagati pri njih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: inkluzija, gibalno oviran učenec, spremljevalec gibalno oviranega učenca, mišična distrofija, pedagoški tim, asistent za pomoč pri učenju, socialno vključevanje, učna pomoč, biologija, naravoslovje, gospodinjstvo, intervju, sociogram
    Število strani: 121
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    izr. prof. dr. Verena KochSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9565001)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta
    ID vnosa: 1311
    Datum vnosa: 11 Mar 2013 09:04
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 11:26
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1311

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa