[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Raziskujemo polovico

Lidija Gačnik (2013) Raziskujemo polovico. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Diplomsko delo z naslovom Raziskujemo polovico sestavljajo tri ključna poglavja: matematični problemi, geoplošča in deli celote. Matematični problemi pri učencih spodbujajo mišljenje in jih pripravljajo na reševanje vsakodnevnih problemskih situacij, zato bi jih morali učitelji bolj pogosto uporabljati in z njimi nadomestiti reševanje rutinskih nalog. Za reševanje problemov lahko uporabimo različne didaktične pripomočke, eden izmed njih je tudi geoplošča. Z njeno uporabo lahko pouk popestrimo in učencem omogočimo, da si lažje oblikujejo predstave in si snov hitreje zapomnijo. Matematične probleme na geoplošči lahko oblikujemo pri različnih vsebinah iz učnega načrta (npr. pri simetriji, dolžini, črtah), med drugim tudi pri vsebini o delih celote. Tako kot drugod tudi pri vsebini o delih celote učenci v 1. triletju spoznavajo in usvajajo pojme preko dejavnosti s konkretnim materialom. Ob njih ponovijo in obnovijo že znane pojme in razčistijo tiste predstave, ki niso najbolj jasne. Kasneje sledi postopen prehod na konkretne modele, diagrame in simbolični zapis. V empiričnem delu smo združili vsa tri ključna poglavja teoretičnega dela tako, da smo učencem zastavili problemsko situacijo na geoplošči, ki izhaja iz matematičnega sklopa aritmetike – deli celote: kako geoploščo na čim več različnih načinov razdeliti na polovico. V raziskavi je sodelovalo 54 učencev iz 3., 4. in 5. razreda. Ugotavljamo, da spol ne vpliva na uspešnost reševanja problema; da so rešitve učencev 3. razreda najenostavnejše, učencev 5. razreda pa bolj kompleksne – medtem ko učenci 3. razreda pojem polovice povezujejo predvsem s skladnostjo obeh delov, pa se učenci 5. razreda že zavedajo, da je pomembno, da sta polovici ploskovno enako veliki, pa čeprav nista nujno skladni; da so učenci uspešnejši pri prepoznavanju kot pri oblikovanju rešitev in da so učenci 3. razreda našli najmanj rešitev, učenci 5. razreda pa največ.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: matematični problem, geoplošča, deli celote, polovica
    Število strani: 102
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana Hodnik ČadežMentor
    doc. dr. Vida Manfreda KolarSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9556553)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1295
    Datum vnosa: 18 Feb 2013 12:48
    Zadnja sprememba: 18 Feb 2013 12:48
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1295

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa