[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vzorci kot učno okolje za učenje matematike

Neli Markočič (2012) Vzorci kot učno okolje za učenje matematike. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2326Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu obravnavamo vzorce v matematiki. Namen diplomskega dela je predstaviti vzorce in preučiti njihovo obravnavo v osnovnih šolah. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu je najprej kratek uvod v vzorce, kjer opišemo vzorce v vsakdanjem življenju. Nato podrobneje obravnavamo vzorce v osnovnošolski matematiki. Vzorec definiramo kot nabor objektov skupaj z zaznano pravilnostjo v naboru. Klasificiramo jih glede na vrsto objektov in načinom širjenja. Pri klasifikaciji glede na objekt podrobneje opišemo številske, geometrijske in operacijske vzorce. Glede na širjenje pa ločimo linearno, kvadratno in rekurzivno širjenje ter širjenje na osnovi geometrijskih transformacij. Opisani so še vzorci tlakovanj ter fraktali. Podrobno je obravnavan pomen vzorcev v osnovnošolski matematiki. Opišemo pomene pravilnosti, nadaljevanja, napovedovanja in posploševanja vzorcev. Ob koncu poglavja navedemo namen vzorcev v osnovnošolski matematiki. V osrednjem delu diplomskega dela preučimo vzorce v osnovni šoli. Pregledali smo učni načrt iz leta 2011 ter učbenike osmih razredov in naredili primerjavo učbenikov. Zbrali smo tudi primere nalog, ki jih lahko uporabimo pri pouku, in jih razvrstili po sklopih. V diplomskem delu predstavimo tudi nekatera zanimiva učna okolja, v katerih lahko razvijamo vzorce. V empiričnem delu opišemo izvedbo ankete med učitelji matematike. V anketi so učitelji uvajanje izbranih učnih vsebin z vzorci primerjali z drugačnimi načini uvajanja. S pomočjo zastavljenih kriterijev in vprašanj smo raziskali, ali učitelji uporabljajo vzorce pri pouku ter mnenje učiteljev o njih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: matematika v osnovni šoli, nadaljevanje, posploševanje, pravilnost, vzorci
    Število strani: 84
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Zlatan MagajnaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9545801)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1275
    Datum vnosa: 07 Feb 2013 13:57
    Zadnja sprememba: 07 Feb 2013 13:57
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1275

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa