[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vrednote v različnih razvojnih obdobjih in medgeneracijski prenos vrednot

Petra Krančan (2013) Vrednote v različnih razvojnih obdobjih in medgeneracijski prenos vrednot. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2010Kb)

    Povzetek

    Vrednote so pomemben element osebnosti. Delujejo motivacijsko, kar pomeni, da usmerjajo naše ravnanje, vodijo izbiro dejanj ter vplivajo na medsebojne odnose. Skozi življenje posameznika se spreminjajo in človek v svojem razvoju prehaja skozi različne vrednostne orientacije. Na razvoj vrednot pri posamezniku vpliva družina, ki z vzgojo in zgledom oblikuje temelje, na katerih otrok gradi svoj sistem vrednot. Kasneje ima pomembno vlogo pri oblikovanju vrednot tudi šola; učitelji in vrstniki, pa tudi širše kulturno okolje in mediji. Zaradi zavedanja, da vrednote v precejšnji meri vplivajo na ravnanje posameznika in na njegov odnos do okolja, se starši in učitelji vse bolj sprašujejo o svoji vlogi na področju oblikovanja vrednot otrok. V diplomskem delu me je zanimalo, ali se vrednote v različnih starostnih obdobjih razlikujejo, zato sem preučila, kaj se zdi v življenju najbolj pomembno in vredno otrokom, mladostnikom ter odraslim. Prav tako sem s svojo raziskavo ugotavljala, za katere vrednote si prizadevajo starši in za katere učitelji, da bi jih pridobili njihovi otroci oziroma učenci in na kakšen način, po njihovem mnenju, dosegajo te vrednote. Zanimalo me je tudi, kako starši in učitelji ocenjujejo pomembnost svoje vloge na področju oblikovanja vrednot otrok. Rezultati raziskave so pokazali, da se vrednote v različnih razvojnih obdobjih razlikujejo. Starši in učitelji si prizadevajo privzgojiti otrokom predvsem moralne vrednote in večina jih tudi meni, da dosegajo želene vrednote pri svoji vzgoji. Tako starši, kot tudi učitelji se zavedajo pomembnosti svoje vloge na področju oblikovanja vrednot otrok, njihov način za doseganje oziroma prenos vrednot pa je po večini pogovor in zgled.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: vrednote, družina, šola, medgeneracijski prenos
    Število strani: 107
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marjanca Pergar KuščerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9547593)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1263
    Datum vnosa: 06 Feb 2013 14:01
    Zadnja sprememba: 06 Feb 2013 14:01
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1263

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa