[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Ozaveščenost osnovnošolskih učencev in učiteljev o klimatskih spremembah

Suzana Geršak (2012) Ozaveščenost osnovnošolskih učencev in učiteljev o klimatskih spremembah. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1357Kb)

    Povzetek

    Naloga obravnava aktualno temo prihodnosti, to so podnebne spremembe. Glede na to, kaj se danes že dogaja po svetu, kaj nam prinašajo podnebne spremembe, že lahko čutimo, kaj nas lahko v prihodnosti še čaka. Tema je tako občutljiva, da se o njej ne razpravlja samo v krogu znanstvenikov in politikov, ampak vedno bolj tudi med širšo javnostjo in med ljudmi nasploh. Koliko pa o tej temi govorimo v osnovni šoli? So učenci na tej stopnji dovolj seznanjeni s podnebnimi spremembami? Naredimo v osnovni šoli dovolj, da jih ozaveščamo?. Če pogledamo učne načrte o okolju, je vsebin na to temo bore malo. Nekaj je evropskih projektov, v katere bi se učitelji lahko vključevali, ampak učitelji ne posegajo veliko po njih. Se učenci zavedajo, kako lahko prav oni prispevajo k izboljšanju stanja? V raziskavo smo vključili 559 učencev, ki so v šolskem letu 2008/09 obiskovali 3., 6. in 8. razred devetletne osnovne šole ter okoli 87 osnovnošolskih učiteljev. Izbrali smo šole iz štirih različnih slovenskih regij: gorenjske, ljubljanske, prekmurske in primorske regije. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kakšno je stanje ozaveščenosti učencev in učiteljev na osnovnih šolah o podnebnih spremembah, ali je boljše poznavanje podnebnih sprememb povezano s starostjo učencev in ali je na šolah, kjer so učitelji o podnebnih spremembah bolje ozaveščeni, tudi ozaveščenost učencev večja. Ugotoviti smo želeli tudi, ali je ozaveščenost med regijami enaka. Raziskavo smo naredili s pomočjo vprašalnika. Raziskava je pokazala dokaj nizko ozaveščenost učencev in učiteljev o podnebnih spremembah. Hkrati pa je raziskava pokazala, da ni nujno, da so znanje o podnebnih spremembah in ozaveščenost ter odgovorno ravnanje med seboj povezani.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: okoljska vzgoja, podnebne spremembe, ozaveščenost o podnebnih spremembah, odgovoren odnos do podnebnih sprememb, osnovnošolski učenci
    Število strani: 164
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Barbara BajdMentor
    prof. dr. Lučka Kajfež BogatajSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9542985)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1258
    Datum vnosa: 30 Jan 2013 13:45
    Zadnja sprememba: 30 Jan 2013 13:45
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1258

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa