[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Številske predstave - razumevanje števil do sto

Manca Jelenc (2012) Številske predstave - razumevanje števil do sto. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (553Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu smo predstavili zgodovino štetja, kakšne so dosedanje raziskave na tem področju, opisali smo predvsem Piagetovo in Schaefferjevo teorijo, predstavili smo, katera načela moramo upoštevati pri štetju in kako otrok razume matematične simbole. Osredotočili smo se na pouk, na razvijanje številskih predstav, reprezentiranje matematičnih pojmov in na najbolj pogoste težave otrok pri štetju. Prikazali smo, kakšni so cilji za štetje v učnem načrtu ter katere standarde mora učenec doseči v drugem razredu osnovne šole. V empiričnem delu smo raziskovali, kakšne so številske predstave otrok v drugem razredu osnovne šole. Zanimalo nas je, ali učenci razumejo pojem število, znajo zapisati števila po nareku, ločijo med glavnim in vrstilnim števnikom, znajo urediti množico naravnih števil do sto po velikosti, razumejo pojem enakosti dveh števil, znajo zapisati odnose med števili, znajo določiti predhodnik in naslednik danega števila, znajo prevajati konkretno reprezentacijo v simbolni zapis in obratno ter katere strategije štetja uporabljajo pri reševanju različnih nalog. Ugotovili smo, da imajo učenci dobro razvite številske predstave, vendar smo pričakovali še boljše rezultate. Raziskavo smo izvajali pri koncu šolskega leta, ko bi morala biti učna snov že dobro utrjena. Učenci so še vedno uspešnejši pri konkretnem štetju kot pri verbalnem in pri posameznih nalogah še vedno potrebujejo dodatno pomoč in usmerjanje učitelja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: štetje, številske predstave, število, reprezentacije
    Število strani: 51
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana Hodnik ČadežMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9523273)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1253
    Datum vnosa: 08 Jan 2013 07:50
    Zadnja sprememba: 08 Jan 2013 07:50
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1253

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa