[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Kompleksnost prenosa diskurzov v politike: povezava mednarodnih in slovenskih diskurzov visokošolskih politik

Janja Komljenovič (2012) Kompleksnost prenosa diskurzov v politike: povezava mednarodnih in slovenskih diskurzov visokošolskih politik. CEPS Journal, 2 (4). str. 9-28. ISSN 1855-9719

[img]
Predogled
PDF
Download (162Kb)

    Povzetek

    Zdajšnji ekonomski imaginarij »ekonomije, ki temelji na znanju«, spreminja percepcijo visokega šolstva v Evropi. Spreminjajo se cilji visokega šolstva in napovedujejo se reforme institucij. V prispevku so analizirane te reforme in konceptualizacija visokega šolstva, tako da predstavimo izsledke diskurzivne analize 47 mednarodnih političnih dokumentov na evropski ravni in dveh celovitih visokošolskih, raziskovalnih in inovacijskih strategij. Na osnovi analize evropskih dokumentov članek nakaže, da sta izoblikovana dva glavna diskurza: a) »družba in ekonomija, ki temeljita na raziskovanju«, in b) »reformiranje univerze«. Diskurza predstavljata pojav nove ideje visokega šolstva na mednarodnih in nacionalnih ravneh. Članek preverja obseg, v katerem sta diskurza prisotna v slovenskih visokošolskih politikah. Izsledki kažejo, da je slovenski diskurz zadržan do tega, da bi ju popolnoma sprejel. Še zlasti ideja menedžerske univerze je v slovenskem diskurzu marginalna.

    Tip vnosa: Članek
    Ključne besede: visokošolske politike, diskurzivna analiza, nadnacionalno, oblikovanje politik, ekonomija znanja, slovensko visoko šolstvo, politika vzgoje in izobraževanja, znanje
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    Oddelki: Drugo
    ID vnosa: 1251
    Datum vnosa: 08 Jan 2013 07:29
    Zadnja sprememba: 08 Jan 2013 07:29
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1251

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa