[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Analiza in razvoj timskega vodenja vrtca (študija primera)

Silvija Jelen (2012) Analiza in razvoj timskega vodenja vrtca (študija primera). Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Delo ravnatelja vrtca ali šole bi lahko opredelili kot šolski menedžment, h kateremu sodi tako upravno kot pedagoško vodenje. Posameznik v vlogi ravnatelja težko enako kakovostno opravlja številne, s funkcijo povezane naloge, zato bi bilo smiselno razvijati timsko delo tudi na področju vodenja vrtca. Timsko vodenje vrtca je aktualna tema, ki jo je potrebno poglobljeno raziskati. V šolskem letu 2011/12 smo v raziskovanem vrtcu iz že oblikovanega kolegija ravnateljice oblikovali vodstveni tim in poskušali z uvajanjem elementov timskega dela razvijati timsko vodenje. Glede na to, da temelji proces spodbujanja in razvijanja timskega dela na vzporednem spodbujanju refleksivnosti članov tima, smo želeli s sistematičnim uvajanjem sprememb v vodstveni tim vrtca razvijati tudi odgovornost članov vodstvenega tima za aktivno lastno vlogo pri spodbujanju razvoja tima. V magistrskem delu smo strokovno teoretično opredelili različne razsežnosti timskega dela, npr. vloge v timu, različne stile vodenja, izpostavili pomembnost medosebnih odnosov in razumevanja le-teh za učinkovito vodenje vzgojne organizacije. Na osnovi teoretične analize strokovne literature smo v magistrskem delu predstavili značilnosti timskega vodenja v vrtcu. Prikazana analiza načina vodenja pred sistematičnim razvijanjem timskega vodenja in po njem temelji na akcijskem raziskovanju. Kot del rezultatov analize so bile ugotovljene tudi možnosti za nadaljnji razvoj timskega vodenja v konkretnem vrtcu. Analizirali smo zaznavanje obstoječega načina vodenja pri zaposlenih (ravnateljice, članov vodstvenega tima, strokovnih in tehničnih delavcev) in skušali na podlagi te analize podati predloge za izboljšave. Osnovno raziskovalno vprašanje tega magistrskega dela je bilo: kateri elementi timskega vodenja so prisotni v obstoječem načinu vodenja, kaj je potrebno spremeniti in s katerimi spremembami izboljšati timsko vodenje v vrtcu? Na osnovi obstoječega stanja smo po metodi akcijskega raziskovanja po akcijskih korakih vnašali spremembe (elemente timskega dela) in razvijali obstoječe vodenje vrtca v smeri timskega vodenja. Razvoj vodstvenega tima smo spremljali skozi ves proces akcijskega raziskovanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: timsko vodenje, zakonitosti timskega vodenja, vodstveni tim vrtca, akcijsko raziskovanje, predlogi za izboljšave
    Število strani: 203
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9520713)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1249
    Datum vnosa: 04 Jan 2013 07:15
    Zadnja sprememba: 04 Jan 2013 07:15
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1249

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa