[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Medpodročno povezovanje v projektu "Cestni promet"

Petra Peterlin (2012) Medpodročno povezovanje v projektu "Cestni promet". Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (9Mb)

    Povzetek

    Medpodročno povezovanje posnema različne življenjske situacije, kar pomeni za otroke v vrtcu dober zgled in močan motiv za vzgojitelja. Učenje novih vsebin je torej uspešnejše, če izhaja iz otrokovih izkušenj in poteka v zanj znanih in razumljivih okoliščinah (Krnel, Hodnik Čadež, Potočnik, Medved, 2008). Razvoj prometa, ki je prinesel nesluten napredek, je spremenil tudi svet, v katerega stopajo otroci. Pripraviti jih moramo na nekaj, kar zaradi svoje telesne in duševne razvitosti skoraj do desetega leta starosti v resnici še ne bodo zmogli. Vendar je ta priprava edina pot, da si bodo pridobili potrebno znanje, izkušnje in načela, ki jih bodo vodila v prometu vse življenje, predvsem pa se bodo naučili varno vesti v prometu (Glogovec, 1996). Otroka pred prometom in v prometnih okoliščinah ne strašimo, temveč mu pomagamo, da ga spoznava v čim bolj varnih okoliščinah in ga postopoma razume. Tudi ob otrokovih napačnih razumevanjih ga ne grajamo ali celo kaznujemo. Povejmo in pokažimo mu, kakšno je pravilno ravnanje, razložimo mu, kakšne bi bile morebitne posledice napačnega ravnanja (prav tam). Projektno delo s svojim življenjskim stilom otroka pozitivno motivira, ga pritegne, zainteresira in navdušuje, vse to pa so pogoji za otrokov aktivni odnos ne le do vzgojnega dela v vrtcu, temveč do življenja v celoti. Projektno delo kot način dela, v katerem je v ospredju otrokova aktivnost, postavlja otroka tudi z vidika aktivnosti v enakopraven položaj z vzgojiteljem, roditeljem in drugimi otroki v vrtcu (Novak, 1990). V diplomski nalogi Medpodročno povezovanje v projektu »Cestni promet« je predstavljeno problemsko in raziskovalno naravnano učenje, ki otroku omogoča, da je aktiven in soodgovoren v procesu učenja. V takšnem projektu spodbujamo oziroma ohranjamo otrokovo ustvarjalnost, vedoželjnost in interes za raziskovanje sveta. Otroci v takšnem projektu pridobivajo pomembne metakognitivne sposobnosti – učijo se, kako informacije najti, jih dokumentirati, urejati in uporabiti za rešitev problemske situacije. Projekt je potekal v skupini otrok, starih 3–4 let, Vrtca Ivančna Gorica, enota Marjetica.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: promet, prometna vzgoja, projektno delo, raziskovanje
    Število strani: 125
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana Hodnik ČadežMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9508169)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1244
    Datum vnosa: 27 Dec 2012 13:35
    Zadnja sprememba: 27 Dec 2012 13:35
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1244

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa