[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje, prepoznavanje in razvijanje nadarjenosti pri otrocih s slepoto in slabovidnostjo

Janja Lokošek (2012) Razumevanje, prepoznavanje in razvijanje nadarjenosti pri otrocih s slepoto in slabovidnostjo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (551Kb)

    Povzetek

    V diplomski nalogi sem se osredotočila na skupino otrok s posebnimi potrebami – na nadarjene otroke s slepoto in slabovidnostjo. Zanimalo me je po kakšnih značilnostih jih prepoznamo, kako jim lahko pomagamo razvijati njihovo nadarjenost in ali je v našem izobraževalnem sistemu za njih dovolj dobro poskrbljeno. Namen moje naloge je predvsem opozoriti, da se nadarjenost pojavlja pri različnih skupinah otrok, tudi pri otrocih s slepoto in slabovidnostjo, in da se zaradi večjih težav v prilagajanju okolju ter nepoznavanju posebnosti ti otroci težje identificirajo. Raziskovalni del naloge sem oblikovala s pomočjo študije dveh primerov in dodala kratek anketni vprašalnik za mobilne učitelje. Ugotovila sem, da so v našem izobraževalnem sistemu otroci s slepoto in slabovidnostjo lahko prepoznani kot nadarjeni le, če se izobražujejo v programu osnovne šole, kjer se izvaja postopek odkrivanja. Takšni primeri so zaradi maloštevilnosti te populacije zelo redki. Za takšno stanje je krivo predvsem nepoznavanje pokazateljev nadarjenosti in splošna usmerjenost na primanjkljaje ter premalo strokovno usposobljeni učitelji na tem področju. Težava se pojavlja pri ugotavljanju inteligentnosti pri otrocih s slepoto in slabovidnostjo, saj zaenkrat ni primernega instrumenta, s katerim bi lahko ugotavljali celostno intelektualno funkcioniranje. V prihodnosti bi se morali posvetiti bolj sistematičnemu odkrivanju nadarjenosti med vsemi skupinami otrok. V ta namen bi bilo potrebno dodatno izobraževanje učiteljev, da bi te otroke lažje prepoznali.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: nadarjenost, slepota in slabovidnost, kognitivne značilnosti, postopek odkrivanja
    Število strani: 79
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    asist. dr. Ingrid Žolgar JerkovičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9495881)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1215
    Datum vnosa: 13 Dec 2012 12:17
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 17:00
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1215

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa