[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Usposobljenost razrednih učiteljev za poučevanje učencev z disleksijo

Darja Kogovšek (2012) Usposobljenost razrednih učiteljev za poučevanje učencev z disleksijo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1573Kb)

    Povzetek

    Učitelj je strokovnjak za opravljanje vzgojno-izobraževalnega dela, torej bi moral biti usposobljen tudi za poučevanje učencev z disleksijo. Ker je za učinkovito prilagajanje pedagoškega dela pomembno učiteljevo poznavanje vzrokov in pojavnih oblik disleksije ter načina učenja teh učencev, je velik del teoretičnega dela diplomskega dela namenjen prav tem vidikom. Izpostavljeni pa so tudi drugi dejavniki (družina, šolsko okolje, sodelovanje s starši), ki pomembno prispevajo k zagotavljanju čim boljših pogojev za učenje učencev z disleksijo. O disleksiji je mogoče zaslediti več razprav šele v zadnjih letih, zato se postavlja vprašanje o možnostih pridobivanja kakovostnega znanja v času študija kot tudi v programih nadaljnjega usposabljanja. V ta namen je bila narejena kvalitativna analiza starega in novega (bolonjskega) študijskega programa, ki je pokazala, da se na fakulteti posveti premalo časa izobraževanju bodočih učiteljev za poučevanje učencev z disleksijo. Tudi Katalog nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju nudi zelo malo možnosti za pridobitev znanja na tem področju. V empiričnem delu diplomskega dela so prikazane ugotovitve analize odgovorov 81-ih učiteljev na anketni vprašalnik in odgovorov 7-ih učencev, pridobljenih s pomočjo skupinskih intervjujev. Večina učiteljev je že poučevala učenca z disleksijo in hkrati jih je večina izpostavila, da v času študija ni pridobila dovolj znanja o disleksiji. V tem kontekstu je tudi razumljiva ugotovitev, da ima večina učiteljev željo po dodatnem izobraževanju. Učitelji z izkušnjo poučevanja učenca z disleksijo se niso pomembno razlikovali v poznavanju njihovih močnih in šibkih področij učenja od učiteljev, ki te izkušnje nimajo. Tudi pri učiteljih z višjim nazivom ni bilo pomembnih razlik v poznavanju koncepta inkluzije ter strategij poučevanja učencev z disleksijo. V intervjujih pa je najočitnejša ugotovitev, da so učenci, ki poznajo vzroke in ime svojim težavam, precej manj obremenjeni in bolj vešči različnih strategij učenja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: disleksija, učenje učencev z disleksijo, usposobljenost učiteljev, vloga učitelja pri pedagoškem delu z učenci z disleksijo
    Število strani: 105
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Irena LesarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9497417)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1214
    Datum vnosa: 12 Dec 2012 12:38
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 12:36
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1214

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa