[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Informacijsko-komunikacijska tehnologija pri obravnavi pravljic v 3. razredu

Marjana Strgar (2012) Informacijsko-komunikacijska tehnologija pri obravnavi pravljic v 3. razredu. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    V magistrskem delu z naslovom Informacijsko-komunikacijska tehnologija (v nadaljevanju IKT) pri obravnavi pravljic v 3. razredu osnovne šole je avtorica združila teoretična spoznanja sodobnega komunikacijskega pouka književnosti, ter praktične računalniške dejavnosti, s katerimi uresničujemo cilje pouka književnosti v 3. razredu osnovne šole. V teoretičnem delu je opisala izhodišča sodobne književne didaktike, teoretična spoznanja s področja bralnega razvoja v obdobju konkretnih, logičnih in intelektualnih operacij. Predstavila je zgodovino in značilnosti pravljic ter možnosti uporabe IKT pri izdelavi e-gradiv za področje književnosti. Na svetovnem spletu je poiskala in nanizala otrokom in učiteljem dostopna e-gradiva s področja književnosti. V empiričnem delu je predstavila in analizirala pet pravljic ter očrtala možnosti njihove šolske interpretacije z vključevanjem sodobne IKT. Na podlagi pravljic je izdelala e-gradiva, ki so ji služila za osnovo pri raziskavi, v kateri je s kvalitativnimi metodami preverila, kako tretješolci dosegajo cilje s področja književnosti. V raziskavi je sodelovalo 85 učencev 3. razredov OŠ Škofljica in njenih dveh podružnic. Med sodelovanjem na tedenski delavnici animiranega filma je intervjuvala voditeljici delavnice o namenu in delovanju njihovega Društva za oživljanje zgodbe 2 koluta ter se naučila samostojno izdelati preprosto risanko. Za ugotavljanje mnenja učiteljev glede vključevanja računalnika pri pouku književnosti, je izvedla elektronsko anketo, v kateri je sodelovalo 20 učiteljev OŠ Škofljica, ki poučujejo učence RS. Z raziskavo je bilo dokazano, da vključevanje IKT pozitivno vpliva na vključenost posameznika pri celostnem dojemanju pravljice, kar posledično pomeni boljše doseganje ciljev književnosti. Večina učiteljev, ki so sodelovali v elektronski anketi, se z novimi pristopi na področju književnosti strinja. Nikakor pa ne smemo pozabiti, da je prav tako pomembno, da učencem zagotovimo branje s knjigo v roki in jim s tem omogočimo, da sami odkrivajo pravljični svet in oblikujejo lastne predstave o njem.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: komunikacijski pouk književnosti, otrokov bralni razvoj, pravljica, informacijsko, komunikacijska tehnologija, model vključevanja računalnika, e-gradivo
    Število strani: 144
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Igor SaksidaMentor
    izr. prof. dr. Jože RugeljSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9485129)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1207
    Datum vnosa: 05 Dec 2012 13:38
    Zadnja sprememba: 05 Dec 2012 13:38
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1207

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa