[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Sodelovalno učenje pri tujem in maternem jeziku v prvem triletju osnovne šole

Mija Selič (2012) Sodelovalno učenje pri tujem in maternem jeziku v prvem triletju osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Vpeljevanje sodelovalnega učenja v prvo triletje osnovne šole pri tujem in maternem jeziku je potekalo prek akcijskega raziskovanja od septembra 2010 do junija 2011. Učitelji so v delavnicah spoznavali določene sodelovalne strukture in jih nato vpeljevali v razred. Namen proučevanja je bilo ugotoviti, katere sodelovalne strukture so primerne pri obeh jezikih in pri katerih predmetih se lahko uporabljajo. Nadalje je bil interes usmerjen v ugotavljanje odnosov učiteljev in učencev do sodelovalnega učenja, v primerjavi s frontalnim in individualnim delom ter kako sodelovalno učenje vpliva na medsebojne odnose pri učencih. Nazadnje se je z raziskavo testiralo, kakšne so tujejezikovne zmožnosti učencev, pri katerih je potekalo sodelovalno učenje. Integracija angleščine v nejezikovne predmete zahteva timsko sodelovanje, zato je bilo skupno načrtovanje dela predpogoj za integracijo in vpeljevanje sodelovalnega učenja pri angleščini. Po mnenju razrednih učiteljev, so vse predstavljene strukture primerne za prvo triletje in za vse šolske predmete pri maternem jeziku. Pri angleščini se, po mnenju učiteljev angleščine, določene strukture lahko uporabijo potem, ko jih učenci usvojijo pri maternem jeziku. V danih integriranih pogojih dela pa vse strukture niso primerne za angleščino. Učitelji imajo pozitivno mnenje o sodelovalnem učenju, vendar le-to zahteva več priprav (v primerjavi s frontalnim in individualnim delom), za kar jim velikokrat primanjkuje časa in kar se je pokazalo na kakovosti izvajanja sodelovalnega učenja. Analiza rezultatov anketnih vprašanj je pokazala, da učenci raje delajo v skupinah, kot individualno ali frontalno, sociogram pa ni pokazal statistične pomembnosti sprememb pri medsebojnih odnosih pri učencih. Učenci pri angleščini globalno razumejo kontekst, produkcija pa je pri večini omejena na enobesedne odgovore.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: sodelovalno učenje, tuji jezik – angleščina, materni jezik
    Število strani: 165
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Karmen PižornMentor
    izr. prof. dr. Janez VogrincSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9478729)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1185
    Datum vnosa: 21 Nov 2012 13:05
    Zadnja sprememba: 14 Nov 2015 07:52
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1185

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa