[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpliv interaktivnih tabel na poučevanje in učenje

Tina Ušeničnik (2012) Vpliv interaktivnih tabel na poučevanje in učenje. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (18Mb)

    Povzetek

    Na področju izobraževanja potekajo zanimive razprave in raziskave o vključevanju tehnologije v učni proces. V preteklem desetletju je bilo mogoče opazovati razvoj informacijsko-komunikacijske tehnologije v razredih- od računalnika do interaktivnih tabel in druge interaktivne tehnologije. Interaktivna tabla je kombinacija računalnika, projektorja in velikega, na dotik občutljivega zaslona, ki predstavlja vmesnik in omogoča taktilno, opazovalno in sodelovalno interakcijo. Interaktivna tabla vse bolj postaja nov simbol učilnice 21. stoletja. V svetu je med učitelji vedno bolj cenjena zaradi svoje vsestranskosti in povečanja potenciala učenja. Mnogi raziskovalci namreč menijo, da učinkovita uporaba interaktivne table v razredu izboljšuje učno uro in učence pripelje do boljšega razumevanja vsebine. Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport v zadnjih nekaj letih spodbuja interaktivno poučevanje v slovenskih šolah, z jasnimi pričakovanji, da bo to vodilo do izboljšav pri učenju. Ta pričakovanja temeljijo na uspehih takšnih pristopov v drugih delih sveta. Ravno zaradi predpostavk o učinkovitosti interaktivne table in velikih finančnih vložkov povsod po svetu nastajajo raziskave o učinkovitosti uporabe interaktivnih tabel. V diplomski nalogi raziskujemo- interaktivno poučevanje v odnosu do interaktivne tehnologije, ki se jo lahko uporablja za podporo poučevanju. V prvem delu naloge smo predstavili izsledke različnih raziskav po svetu. Opredelili smo pojem interaktivne table ter definirali prednosti in slabosti njene uporabe za učitelje in učence. Opisali smo interaktivnost in multimedijsko učenje. Predstavili smo glavne teorije učenja ter opredelili konektivizem, opisali njegove značilnosti in predstavili njegove zagovornike in kritike. Opredelili smo dejavnike učinkovite uporabe interaktivne table, ter se natančneje posvetili učiteljevi uporabi interaktivne table. S pregledom dela Cogillove smo predstavili tudi model pedagoških sprememb za analizo vplivov na pedagogiko. V drugem delu diplomske naloge smo predstavili in interpretirali rezultate anketnih vprašalnikov učiteljev in učencev ter jih dopolnili z ugotovitvami z intervjujev in analizami učnih ur in risb. Ugotavljali smo, kako pogosto učitelji pri svojem delu uporabljajo interaktivno tablo, dejavnike, ki vplivajo na pogostost uporabe interaktivne table in kaj učitelji menijo o lastni usposobljenosti za učinkovito uporabo interaktivne table. Raziskovali smo, ali je pogostost uporabe interaktivne table povezana s podporo vodstva šole ter kako je uporaba interaktivne table pri pouku povezana s celostnim razvojem učitelja. Ugotavljali smo mnenja učencev, učiteljev in vodstva šole o prednostih in pomanjkljivostih interaktivnih tabel. Preverili smo, katera gradiva za delo z interaktivno tablo uporabljajo učitelji ter na kakšen način jih uporabljajo. Ugotavljali smo, ali je uporaba interaktivne table pri pouku pozitivno povezana z učiteljevo skrbjo za celosten razvoj učencev. Interaktivna tabla v razredu omogoča učiteljem integracijo informacijsko komunikacijske tehnologije. Za revolucijo pri poučevanju in učenju z uporabo interaktivne table pa je nujno vlagati v profesionalni razvoj za okrepitev prakse in podporo pedagoškim spremembam.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: interaktivna tabla, informacijsko-komunikacijska tehnologija, učenje, poučevanje, interaktivnost, učinkovitost, konektivizem
    Število strani: 169
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    izr. prof. dr. Janez VogrincSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9463881)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1171
    Datum vnosa: 15 Nov 2012 13:15
    Zadnja sprememba: 14 Nov 2015 07:47
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1171

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa