[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča učencev do različnih oblik učne pomoči v osnovni šoli

Sanela Kesić (2012) Stališča učencev do različnih oblik učne pomoči v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2017Kb)

    Povzetek

    Učne težave otrok v osnovni šoli so stare toliko, kolikor je stara sama šola. V osnovni šoli se strokovni delavci vsak dan srečujejo z otroki, ki zaradi svojih posebnih potreb potrebujejo različno intenzivno učno pomoč. Poleg tega se srečujejo tudi z vprašanjem, kako organizirati učno pomoč, da bo ta za učence z učnimi težavami in njihove sošolce najbolj sprejemljiva. Če bo pomoč dobro sprejeta med učenci, se je bodo slednji raje udeleževali in s tem bo učna pomoč tudi bolj učinkovita. Pomemben vidik pri nudenja učne pomoči predstavljajo tudi vrstniki učencev z učnimi težavami. Ti lahko povečajo ali zmanjšajo učinke učne pomoči, s tem da sodelujejo kot pomočniki pri nudenju vrstniške pomoči ali pa na drugem bregu obsojajo, zavračajo in diskriminirajo učence, ki prejemajo učno pomoč. Če bodo učenci, ki prejemajo učno pomoč začutili, da jih sošolci sprejemajo, podpirajo in so pozitivno naravnani k učni pomoči, potem bodo tudi sami bolj sproščeno in neobremenjeno sprejemali učno pomoč. V raziskovalnem delu diplomskega dela sem proučila, kakšna stališča imajo učenci z učnimi težavami, ki prejemajo učno pomoč, do različnih oblik učne pomoči. Zanimalo me je tudi, kako na učno pomoč gledajo njihovi sošolci in vrstniki, ki učne pomoči niso deležni. Poleg tega sem želela ugotoviti, kako se učenci z učnimi težavami počutijo v odnosu do sošolcev, ki učne pomoči niso deležni in ugotovitev primerjati s tem, kako na učence z učnimi težavami resnično gledajo njihovi sošolci ter ali so jim sošolci pripravljeni pomagati pri učenju. V vzorec sem zajela 103 učence od šestega do devetega razreda, iz treh osnovnih šol v mestnem okolju. Med njimi je bilo 51 učencev, ki prejemajo učno pomoč in 53 učencev, ki učne pomoči ne prejemajo. V raziskavi sem uporabila anketni vprašalnik za ocenjevanje stališč, s pomočjo trditev, s katerimi anketiranec lahko izrazi strinjanje z »je tako« in nestrinjanje z »ni tako«. Rezultati so pokazali, da imajo učenci pozitivna stališča do učne pomoči. Učenci, ki prejemajo pomoč, menijo da jim učna pomoč pomaga do dobrih ocen, da bolj zaupajo v svoje učne sposobnosti in so bolj uspešni pri predmetih, pri katerih imajo težave. Njihovi vrstniki na učno pomoč ne gledajo kot na privilegij, ki ga sami nimajo. Razumejo, zakaj nekdo potrebuje učno pomoč in se zavedajo, da sami ne potrebujejo posebnih prilagoditev. Učenci, ki ne potrebujejo učne pomoči imajo do svojih vrstnikov, ki prejemajo učno pomoč enak odnos kot do vseh ostalih učencev. Dojemajo jih kot enakovredne, z njimi se radi družijo, jim pomagajo pri učenju in sodelujejo pri skupinskem delu. Tudi učenci, ki so deležni učne pomoči ne čutijo, da so zaradi učne pomoči med sošolci manj priljubljeni, kar je dober znak za razvoj inkluzivne vzgoje in izobraževanja v naših osnovnih šolah.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učna pomoč, učne težave, stališča, inkluzija, učenci, ki prejemajo učno pomoč, vrstniki, vrstniška pomoč
    Število strani: 107
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    izr. prof. dr. Marija KavklerSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9467209)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1168
    Datum vnosa: 15 Nov 2012 13:17
    Zadnja sprememba: 15 Nov 2012 13:17
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1168

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa