[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pogledi vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljice na timsko delo v vrtcu

Andreja Gregorčič (2012) Pogledi vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljice na timsko delo v vrtcu. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (2879Kb)

    Povzetek

    Timsko delo v oddelku vrtca je prisotno že zelo dolgo, vendar so imele v preteklosti vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljice, včasih poimenovane tudi varuhinje, zelo različne in medsebojno strogo ločene naloge. Vzgojiteljice so bile odgovorne za pedagoško delo, varuhinje pa so otroke predvsem varovale in negovale. Z vpeljavo kurikula za vrtce pa so se naloge tima, oziroma tandema, kot imenujemo tim vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljice, zelo spremenile. Tandem vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljice naj bi skupaj načrtoval dejavnosti, obe naj bi dejavnosti timsko izvajali in jih tudi evalvirali. Naloge vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljice naj bi se v oddelku vrtca prepletale in dopolnjevale. Vendar pa se v praksi še vedno veliko tandemov sooča s problemi, ki so v veliki meri povezani z osebnimi odnosi in pomanjkanjem medsebojne komunikacije. Za oblikovanje učinkovitega tandema so pomembni psihološki dejavniki, kot so motivacija, komunikacija ter analiza medsebojnih odnosov. Komunikacija je osnovno orodje sporazumevanja v tandemu in omogoča interakcijo med člani. Osrednji cilj diplomskega dela je preveriti, kako na timsko delo v vrtcu gledajo vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljice, kako pogosto izvajajo vse tri etape timskega dela in primerjava njihovih stališč, v zvezi s timskim delom. Na podlagi teoretičnih izhodišč in postavljenih raziskovalnih vprašanj sem oblikovala anketni vprašalnik, na osnovi katerega sem zbrala podatke. V raziskavi me je zanimalo tudi, kako vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljice zaznavajo močna področja same sebe in druga druge. V raziskavi je sodelovalo 99 strokovnih delavk dolenjskih vrtcev (46 vzgojiteljic in 53 pomočnic vzgojiteljice). Ugotovila sem, da vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljice načrtujejo, izvajajo in evalvirajo skupaj, da imajo dobro medsebojno komunikacijo in da korektno rešujejo probleme ter da si delijo pedagoško delo glede na svoja močna področja. V večini tandemov so naloge jasno opredeljene, delo pa je enakomerno porazdeljeno med obe članici tandema. Vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljice kot svoja močna področja zaznavajo sodelovanje s starši, motiviranje otrok, dajanje povratnih informacij otrokom, doslednost pri higienskih zahtevah, urejanje igralnice, navajanje otrok na dosledno upoštevanje pravil, nekoliko slabše pa so zaznale svoje kompetence na področju nastopanja v javnosti in pred sodelavci. Izogibanje konfliktom, popustljivost, nezaupljivost do sodelavke v tandemu ter nesposobnost prilagajanja lahko vodi v konflikte znotraj tandema. Komunikacija med obema strokovnima delavkama v tandemu zagotavlja priložnosti za uvajanje novih metod dala z otroki, osebno napredovanje in vrednotenje dela in je izhodišče za reševanje problemov in konfliktov. Pomembno je zavedanje članic tandema, da rešitve predlagata obe članici in da se težave rešujejo skupaj.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: timsko delo, tandem, vzgojiteljica, pomočnica vzgojiteljice, vrtec
    Število strani: 103
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9464649)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1158
    Datum vnosa: 15 Nov 2012 13:25
    Zadnja sprememba: 15 Nov 2012 13:25
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1158

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa