[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Individualizirano programiranje za učence s posebnimi potrebami na rednih osnovnih šolah

Valentin Pavlič Rebec (2012) Individualizirano programiranje za učence s posebnimi potrebami na rednih osnovnih šolah. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (649Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu predstavljam tematiko individualiziranega programiranja za učence s posebnimi potrebami, ki obiskujejo redno osnovno šolo. Cilj diplomskega dela je ugotoviti, ali zaradi razlik v kadrovskih pogojih dela na rednih osnovnih šolah prihaja do razlik v uresničevanju individualiziranih programov. Poleg tega me je zanimal proces nastajanja globalne ocene otrokovega okolja in funkcioniranja otroka, kar je pomemben temelj za načrtovanje prilagoditev in aktivnosti v okviru individualiziranega programa. Za namen raziskave sem uporabil dva mala naključna vzorca dvajsetih individualiziranih programov, napisanih za učence s posebnimi potrebami, ki obiskujejo redno osnovno šolo. Teoretični del diplomske naloge zajema zakonodajo na področju postopka usmerjanja učencev s posebnimi potrebami in oblikovanja individualiziranih programov na rednih osnovnih šolah. V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljene ugotovitve, pridobljene s pomočjo vprašalnika o pridobivanju informacij o učencu in njegovem okolju ter analiza individualiziranih programov, narejena na podlagi kriterijev za ocenjevanje posameznih faz individualiziranega programiranja; zbiranja informacij, načrtovanja, izvajanja, evalvacije. V analizo so vključeni individualizirani programi, ki so jih oblikovale strokovne skupine s specialnim in rehabilitacijskim pedagogom ter individualizirani programi, ki so jih oblikovale strokovne skupine brez specialnega in rehabilitacijskega pedagoga. Na podlagi strokovne literature in rezultatov analize individualiziranih programov ter vprašalnikov sem ugotovil, da med individualiziranimi programi obstajajo razlike; tisti, ki so jih oblikovale strokovne skupine s specialnim in rehabilitacijskim pedagogom, so bolj popolni. Strokovne skupine, v katerih sodelujejo specialni in rehabilitacijski pedagogi, so pri individualiziranem programiranju učinkovitejše pri zapisu globalne ocene otrokovega okolja in funkcioniranja otroka, oblikovanju merljivih ciljev in načrtovanju dela, sprotnem vrednotenju napredka in končni evalvaciji ustreznosti programa. Zapisi v individualiziranih programih in vprašalnikih pa kaţejo na podobne probleme, ki se pojavljajo pri uresničevanju timskega dela in pridobivanju informacij o otrokovem okolju in funkcioniranju otroka. Ugotovitve so povzete v sklepnem delu diplomske naloge. Ključne besede: individualizirani program, otroci s posebnimi potrebami, zakonske zahteve, strokovne skupine, redne osnovne šole.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: individualizirani program, otroci s posebnimi potrebami, zakonske zahteve, strokovne skupine, redne osnovne šole
    Število strani: 80
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Majda KončarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9465161)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1156
    Datum vnosa: 15 Nov 2012 13:26
    Zadnja sprememba: 15 Nov 2012 13:26
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1156

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa