[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga institucionalne predšolske vzgoje v zagotavljanju enakih izobraževalnih možnosti za otroke romskega porekla na območju Kočevja

Lidija Jerše (2012) Vloga institucionalne predšolske vzgoje v zagotavljanju enakih izobraževalnih možnosti za otroke romskega porekla na območju Kočevja. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2205Kb)

    Povzetek

    Institucionalna predšolska vzgoja je prva stopnja v sistemu izobraževanja, zaradi česar ima posebno vlogo v zagotavljanju pravičnih izhodišč in enakih možnosti za razvoj in izobraževanje vseh otrok ne glede na njihovo socialno in/ali kulturno ozadje. Namen magistrske nalogo je raziskati, kako se načelo pravičnosti in zagotavljanja enakih izobraževalnih možnosti za otroke romskega porekla uveljavlja v stališčih strokovnih delavcev vrtcev in drugih institucij na področju Kočevja. V raziskavo so zajeti ključni vodilni in strokovni delavci institucij, ki se ukvarjajo z otroki romskega porekla. V empiričnem delu ugotavljamo, katere politike in strategije zagotavljanja pravične obravnave in izboljšanja njihove izobrazbene ravni otrok romskega porekla na sistemski ravni in na ravni institucij (vrtcev) so bolj in katere manj zaželene; nadalje, kakšna so stališča respondentov do navedenih vprašanj. Podatki so pridobljeni z anketnim vprašalnikom o stališčih, preferencah in prioritetah respondentov. Z analizo dokumentov smo ugotavljali tudi stanje vključenosti romskih otrok v institucionalno predšolsko vzgojo ter njihov šolski uspeh v kasnejših obdobjih vključenosti v osnovno šolo. Analiza podatkov razkriva potencial med strokovnimi delavci na področju Kočevja – v smislu doseganja učinkovitosti in pravičnosti za romske otroke v vzgoji in izobraževanju, in nakazuje možnosti za izboljšanje stanja v smeri večje vključenosti otrok v sistem predšolske vzgoje in posledično doseganja boljše učne uspešnosti v osnovni šoli. Raziskava je v celoti gledano pokazala, da je ozaveščenost respondentov o politikah in strategijah za večje vključevanje romskih otrok v vzgojo in izobraževanje (in s tem izboljšanje izobrazbene ravni ter socialno vključevanje), ki že obstajajo v naši družbi, na relativno nizki stopnji. Poznavanje uradnih dokumentov, ki se nanašajo na vključevanje romskih otrok v vzgojo in izobraževanje, je slabo; respondenti niso nenaklonjeni spremembam zakonodaje, ki bi z učinkovitimi ukrepi pospešile boljšo in zgodnejšo vključitev romskih otrok v obstoječe vrtce in oddelke (pozitivna diskriminacija, kvote, prednostni sprejem, prilagoditev standardov …). Respondenti pogosto pripisujejo Romom samim odgovornost za spremembe v smeri izboljšanja stanja na področju predšolske vzgoje in izobraževanja romskih otrok, manj pa so naklonjeni pozitivnim ukrepom (oz. ukrepom pozitivne diskriminacije). Na osnovi študije primera je mogoče sklepati, da je šolski uspeh romskih otrok v osnovni šoli boljši, če so predhodno vključeni v predšolsko vzgojo in redno obiskujejo vrtce. Kljub navedenim rezultatom na ravni stališč je zanimivo in vzpodbudno dejstvo, da so se na območju Kočevja v zadnjih dveh letih začele nekatere aktivnosti in prakse, ki dajejo veliko mero upanja v izboljšanje stanja v smeri uspešnejšega vključevanju romskih otrok v vzgojo in izobraževanja. Predvidevamo, da je prav pričujoča študija v določeni meri spodbudila razprave in iniciative na lokalni ravni.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: predšolska vzgoja, romski otroci, pravičnost, enake možnosti, pozitivna diskriminacija
    Število strani: 136
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9460553)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1151
    Datum vnosa: 12 Nov 2012 10:55
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2012 10:55
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1151

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa