[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spoprijemanje osnovnošolskih učiteljev z motečim vedenjem učencev

Anka Menegalija (2012) Spoprijemanje osnovnošolskih učiteljev z motečim vedenjem učencev. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1121Kb)

    Povzetek

    Teoretični del magistrskega dela predstavlja družbeni kontekst, v katerem se učitelji soočajo s številnimi izzivi. Eden bistvenih je moteče vedenje učencev, ki ga opredelimo, navedemo na podlagi raziskav ugotovljene najpogostejše in najbolj težavne oblike le-tega in raziščemo, kje vidijo učitelji običajno vzroke zanj. Sledijo opredelitev pojmov razrednega menedžmenta in discipline, iskanje razlik in podobnosti med njima, predstavitev njunega pomena v šolskem prostoru ter seznanitev z nekaterimi bistvenimi usmeritvami glede razrednega menedžmenta in discipline. V obsežnem poglavju se ukvarjamo s preventivnim delovanjem na področju discipline, izpostavimo preventivni vidik v nekaterih modelih discipline in na podlagi raziskav ugotovljena pomembna področja ter strategije preventivnega delovanja. V poglavju o korektivni disciplini raziščemo proces oblikovanja učiteljevega odziva na moteče vedenje in ključne dejavnike, ki vplivajo na spoprijemanje z motečim vedenjem, ter ta vidik povzamemo v vidnejših modelih razrednega menedžmenta in discipline. Sledi predstavitev na podlagi raziskav ugotovljenih načinov spoprijemanja z motečim vedenjem in proučitev njihove učinkovitosti. Teoretični del zaključimo z razmislekom o poteh do boljše prakse. V empiričnem delu se ukvarjamo z analizo spoprijemanja slovenskih osnovnošolskih učiteljev z motečim vedenjem učencev in z načini njihovega reševanja disciplinske problematike. Raziščemo vpliv spola, delovne dobe na področju šolstva, zadovoljstva pri delu, opravljenih dokvalifikacij in stopnje, na kateri učitelji poučujejo, na njihovo odzivanje na moteče vedenje učencev. Predstavimo povezanost stališč učiteljev do učencev, katerih vedenje je izstopajoče, z njihovimi odzivi na moteče vedenje učencev v osnovnih šolah. Ugotovimo, da obstajajo statistično pomembne razlike v spoprijemanju učiteljev z motečim vedenjem glede na spol, delovno dobo v šolstvu, zadovoljstvo pri delu, opravljeno dokvalifikacijo za delo z učenci s posebnimi potrebami in stopnjo poučevanja. V raziskavi ugotovimo tudi medsebojno povezanost stališč do učencev z izstopajočim vedenjem ter odzivi in ravnanji učiteljev ob pojavih motečega vedenja v razredu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učitelj, disciplina, moteče vedenje, razredni menedžment, delo z razredno skupnostjo, spoprijemalne strategije in stališča učiteljev
    Število strani: 179
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Alenka KoboltMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9448777)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1150
    Datum vnosa: 29 Okt 2012 07:21
    Zadnja sprememba: 29 Okt 2012 07:21
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1150

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa