[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Komunikacijske strategije osnovnošolskih učiteljev v konfliktnih situacijah z učenci

Mateja Gorše (2012) Komunikacijske strategije osnovnošolskih učiteljev v konfliktnih situacijah z učenci. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Splošni problem raziskave so komunikacijske strategije osnovnošolskih učiteljev v konfliktnih situacijah z učenci. V slovenskih šolah smo namreč priča vse več konfliktom med učitelji in učenci, ki lahko, če so neuspešno razrešeni, poglabljajo nezaupanje v odnosu učitelj – učenec in negativno vplivajo tudi na druge vidike vzgojno-izobraževalnega procesa. V teoretičnem delu naloge sem predstavila pomembnejše teorije in pristope, ki opredeljujejo komunikacijski proces, predstavila sem pomembnost komunikacijskega procesa v šolskem okolju, pisala o konfliktih, ki v osnovnih šolah kot kompleksnih sistemih lahko nastopijo med različnimi udeleženimi podsistemi (pri čemer me je predvsem zanimal odnos učitelj – učenec), ter strategijah za njihovo reševanje. V empiričnem delu naloge sem sledila splošnemu problemu raziskave in poskušala ugotoviti ocene osnovnošolskih učiteljev o komunikacijskih strategijah v konfliktnih situacijah z učenci. Ocene sem primerjala z učiteljskimi ocenami lastnega ravnanja v konkretnih situacijah ter ponudila smernice za učinkovitejše reševanje v prevladujočih konfliktnih situacijah. Izbrana metoda raziskave je kombinacija kvantitativne empirične neeksperimentalne raziskave ter kvalitativnih tehnik, kjer sem s pomočjo parafraziranja ter parafraziranja z združevanjem dopolnila kvantitativni del raziskave. S tem sem presegla dihotomijo med kvantitativnim in kvalitativnim pristopom. Brez smiselnega povezovanja obeh v neeksperimentalnih in pogosto nekontroliranih pogojih, kot je šola, pa bi bilo posameznika ali pojav v kontekstu nemogoče znanstveno preučevati. Upam, da bodo objavljeni izsledki raziskave spodbudili ravnatelje in učitelje osnovnih šol k dodatnemu strokovnemu izpopolnjevanju na področju komunikacijskih strategij za reševanje konfliktnih situacij.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: komunikacija, komunikacijske strategije, reševanje konflikta, osnovna šola, odnos učitelj – učenec
    Število strani: 177
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Lea Šugman BohincMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9449289)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1148
    Datum vnosa: 29 Okt 2012 07:06
    Zadnja sprememba: 29 Okt 2012 07:06
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1148

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa